ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه‌ى VOIP قاچاق را مهار نمی کند

| پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن ISPهاى شاخه‌ى کرج گفت: آیین نامه‌ى VOIP نمى تواند جلوى قاچاق اطلاعات را بگیرد و حتى امکان افزایش مکالمات غیرقانونى به خاطر ایجاد انحصار وجود دارد.

مهندس رضا فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزارى دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد چگونگى فعالیت شرکت‌ها براى انتقال مکالمات از داخل به خارج از کشور، گفت: فعالان اورجینیشن براى انتقال مکالمات به خارج از کشور، پهناى باندى را از مخابرات یا ICPهاى داخل کشور خریدارى مى‌کنند و هم چنین براى انتقال ترافیک مکالمات به خارج از کشور با شرکت‌هاى خارجى قراردادى را منعقد مى‌کنند.

وى ادامه داد: بعضى از این شرکت‌ها از طریق نمایندگى‌هایى که در داخل کشور دارند پورت‌هاى لازم را به فعالان اورجینیشن براى انتقال مکالمات به خارج کشورارائه مى‌دهند.

فرزانه تاکید کرد: آن‌ها براى انتقال هر دقیقه مکالمه به خارج از کشور بر حسب مسافت هزینه‌ى ثابتى را به صورت آبونمان در هر ماه‌ از فعالان اورجینیشن دریافت مى‌کنند.

رییس انجمن ISP‌هاى شاخه‌ى کرج با بیان این که بعضى از فعالان اورجینیشن براى پایین آمدن هزینه‌ها تنها کشورهاى پرترافیک را پوشش مى‌دهند گفت: تخلفات فعالان اورجینیشن قابل توجه نیست و تنها تعداد انگشت شمارى از شرکت‌ها به خاطر فرار از مالیات و اداره‌ى دارایى بدون مجوز فعالیت مى‌کنند.

مهندس فرزانه در مورد فعالیت شرکت‌ها در زمینه‌ى ترمینیشن گفت: فعالان ترمینیشن براى برقرارى ارتباط دوطرفه با شرکت‌هاى خارجى به منظور انتقال ترافیک مکالمات خارج به داخل کشور از ماهواره استفاده مى‌کنند.

وى تصریح کرد: این شرکت‌ها از طریق پهناى باند و خطوط دیتایى که به صورت غیرقانونى از مخابرات دریافت مى‌کنند شهرهاى بزرگ و پرترافیک را پوشش مى‌دهند .

رییس انجمن ISPهاى شاخه‌ى کرج با تاکید بر اینکه فعالان ترمینیشن در حال حاضر به صورت غیرقانونى فعالیت مى‌کنند گفت: این شرکت‌ها به صورت دائمى‌ در منطقه‌ى خاصى فعالیت نمى‌کنند، آن‌ها با فعالیت کوتاه مدت در شهرهاى بزرگ قبل از این که از طرف مخابرات شناسایى شوند به مکان‌ دیگرى نقل مکان مى‌کنند که این باعث به وجود آمدن بازارهاى زیرزمینى مى‌شود.

  • ۸۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">