ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری – نماینده ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح "پزشکی از راه دور" ( Telemedicine ) در حال حاضر امکان پذیر نیست.

"ماشااله ترابی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر افزود: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده اما به دلیل اینکه اجرای Telemedicine پیش زمینه هایی را از قبل می طلبد، بنابراین اجرای آن با مشکل مواجه شده است.

وی اظهار داشت: به همین سبب برای راه اندازی زیر ساخت ها نظیر شبکه های ارتباطی پر سرعت و نرم افزارهای مبتنی بر وب اقدام شود.

وی ادامه داد: پس از انجام این اقدامات می توان در مورد بحث Telemedicine صحبت کرد اما تاکنون مطالعات گسترده ای در مورد نحوه اجرای این پروژه انجام شده است.

به عقیده وی، اجرایی شدن این طرح می تواند در کاهش رفت و آمدها، هزینه، دردسترس بودن تمامی خدمات پرشکی و دریافت سریع تشخیص ها موثر باشد.

رییس مرکز تحقیقات الکترونیک سلامت گفت: در مورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه و زمان اجرای آن اطلاعی ندارم زیرا تمامی این موارد بستگی به این دارد که تمامی کارهای لازم انجام شده باشد.

ترابی اظهار داشت: این طرح از سال 89 می تواند مطرح شود زیرا وزارت بهداشت برنامه استراتژیک برای زیرساختهای این طرح دارد تا این زیر ساخت ها آماده شود.

وی یادآور شد: اما نمی توان در مورد اینکه این اقدامات و برنامه استراتژیک تا سال 89 پایان می یابد ، اظهار نظر کرد.

کارهای مطالعاتی پروژه پزشکی از راه دور از سال 81 آغاز شده آما تاکنون اجرایی نشده است.

از اهداف این طرح می توان به دسترسی بهتر افراد جامعه به مراقبت های بهداشتی، بهبود روند مراقبت از بیمارو کاهش زمان مربوط به طی مسیر برای پزشکان، بیماران و سایر دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی می توان اشاره کرد.

پزشکی از راه دور با استفاده از تجهیزات ارتباطی، ضمن تبادل اطلاعات بیماران، بین ارایه دهندگان مراقبت های بهداشتی و درمانی که معمولا در محل دیگری هستند، ارتباط برقرار می کند.

  • ۸۴/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">