ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اخراج کارمندان آمازون به دلیل افشای اطلاعات

| سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت تجارت الکترونیک آمازون چند تن از کارمندان خود را به ظن افشای اطلاعات محرمانه این شرکت برای تجار مستقل، اخراج کرد.

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، منابع مطلع گفتند که چند تن از کارمندان شرکت آمازون در آمریکا و هند که به دسترسی نادرست به اطلاعات محرمانه این شرکت متهم هستند، به دلیل افشای این اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار تجار سودجو اخراج شدند.
اخراج این افراد در قالب بررسی های شرکت آمازون درخصوص افشای اطلاعات و ارتشاء کارمندانش، صورت گرفت. تحقیقات آمازون در زمینه ارتشا بر هند متمرکز شده است.
برخی از کارمندان آمازون در هند و چین گفته اند که دسترسی شان به پایگاه داده های داخلی این شرکت محدود شده است.
شرکت آمازون همچنین دسترسی فروشندگان به داده های مشتریان را محدود کرده و برخی روش ها که سایت را مجبور به نمایش کالاهایی خاص در بالای صفحه در نتیجه جستجو می کند، لغو کرده است.
به گفته سخنگوی شرکت آمازون، این شرکت سخت گیری بر افرادی که قصد تضعیف داد و ستدها در وب سایت آن را دارند، افزایش داده است.
وی یادآور شد که چنانچه برخی کاربران بدنیت قصد سواستفاده از سیستم های ما را داشته باشند، ما اقدام فوری در پیش می گیریم که شامل بستن اکانت های فروش آنها و اتخاذ اقدامی قانونی و همکاری با بخش های اجرای قانون می شود.
برخی تجار، اکانت های عمده فروشی آمازون را به طور غیرقانونی خریداری می کنند تا به حجم فهرست محصولات دست یابند. از این اکانت ها می توان برای تغییر صفحات محصولات رقیب برای تضعیف سایت اصلی استفاده کرد.
آمازون شرکتی فعال در زمینه تجارت الکترونیک در سیاتل آمریکا است. «جف بزوس» در سال 1994 این شرکت را تاسیس کرد.
این غول الکترونیک، بزرگترین شرکت خرده فروش اینترنتی در جهان است و پس از شرکت «علی بابا» دومین شرکت بزرگ در زمینه عمده فروشی محسوب می شود.

  • ۹۷/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">