ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارتباطات، خانواده وتوسعه

| جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

امیر مسعود رادی - دیروز روز جهانی خانواده ( 14 می ) و فردا روز جهانی ارتباطات ( 16 می ) است و در این رهگذر خانواده ی بزرگ شرکت مخابرات ایران به همت کارکنان زحمت کش و بدور از ادعایش در پهنه ی وسیعی از کشور به وسعت ایران اسلامی از آب های نیلگون خلیج همیشه فارس که سرشار از انرژی بالقوه از نوع غیرت مردانش و منابع عظیم خدادادی نفت و گاز است ، تا گستره ی بزرگترین دریای آب شیرین یعنی خزر با تلاش های آزادیخواهانه ی مردم گیلان زمین و همت و پهلوان منشی یلان مازندران در عرصه ی سر سبز و مملو از نشاط و کار این خطه ، و از گیلان غرب سرای دلاور مردان بیستون تا سیستان مهد رستم و اسفندیار ، در صدد برقراری عادلانه ی ارتباط از راه دور از نوع ثابت ، همراه و اینترنت ، برای مردان و زنان‌ ، کودکان و سالخوردگان ، کم توانان و ناتوانان ، فقرا و اغنیا و ... حتی تا دور ترین نقاط دنیا می باشد.

و این از افتخارات ماست که این خانواده ی بزرگ ، بستر ها و زمینه های لازم برای برقراری ارتباط دو یا چند سویه ی هموطنان عزیز را در هر شرایط فراهم کند .

از حضور صمیمانه ی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوصی ترین روابط بین فردی، تا بستر سازی برگزاری سمینار های بین المللی دولتی از راه دور و همچنین هدایت ماهواره های تحقیقاتی و یا ایجاد اشتغال برای ناتوانان حرکتی در خانه ، همه و همه ، گویای یک انسجام بزرگ و یک ائتلاف سیستمی- انسان است که یک سوی آن تجهیزات به روز فناوری اطلاعات است که در دستان قدرتمند خانواده ای به بزرگی تکنسین ها و مهندسان سوئیچ مشغول به کار است و از سوی دیگر ، مفصل بندان فیبر نوری در اعماق دریا ، دکل بندان شیر دلٍ بلندی های سبلان ، مسیر انتقال شبکه ی بزرگ مخابرات کشور را اقتدار می بخشند .

خانواده ای که از مرحله شعار گذشته و در عمل خدمت رسان مردم در زمینه های اطلاع رسانی همگانی ، آموزش از راه دور ، بهداشت و درمان ، محیط زیست ، امنیت ، اقتصاد ، علم و دانش ، مهار حوادث طبیعی و ... می باشند و در یک کلام عدالت اجتماعی را به معنای واقعی کلمه بر سر سفره های مردم می آورند تا شاید جای خالی نفت را بر روی این سفره های حقیرانه پر کند .

و این در حالی است که نتیجه ی عملکرد عینی خانواده ی ارتباطات کشور به ویژه شرکت مخابرات ایران با وجود کاستی های سیستمی که گاهی از زبان منتقدان مطرح می شود ، از ویژگی های منحصر به فرد و از جایگاه خاصی برخوردار است که در قیاس با شرکت نفت (که حقیقتاً مسوولان آن همواره به دنبال حقوق به حق کارکنان زحمتکش این شرکت می باشند به عنوان مثال درخواست اخیر وزیر محترم نفت برای خارج سازی اشل حقوقی کارکنان این شرکت از شمول قانون خدمات کشوری و ... ) متاسفانه به نحو شایسته و در خور توجهی از حقوق کارکنان این شرکت چه در حوزه ی دستمزد و... علی رغم حساسیت و موقعیت ویژه ی آن کمتردفاع می شود .

و در پایان چقدر خوب می شد مسوولان ، ضمن توجه به جایگاه رفیع ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش هزینه ها و همچنین توسعه همه جانبه کشور بدون استفاده از منابع نفتی ، با اصلاح ساختار مدیریتی ، این بخش را فرا تر از آنچه هست ، به یک قطب تولیدی فناوری اطلاعات در جهان تبدیل می کردند .
* کارشناس و مسوول پژوهش و برنامه ریزی دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

  • ۸۷/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">