ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

او گفت: «این نوع رسانه‌ها مناسب این ملت و این کشور نیستند. ما می‌خواهیم این نوع رسانه‌های اجتماعی کاملاً از بین بروند و کنترل شوند.»
به گزارش شارا به نقل از رسانه ها، او در یک کنفرانس ویدیویی خطاب به مدیران استانی حزب عدالت و توسعه گفت: «می‌دانید چرا ما مخالف رسانه‌های اجتماعی مانند نت‌فلیکس، توییتر و یوتیوب هستیم؟ برای از بین بردن بی‌اخلاقی‌ها. ما می‌خواهیم این کانال‌ها بررسی شوند. ترکیه جمهوری موز (banana republic) نیست. ما پیشنهاد‌های خود را در مورد این موضوع به مجلس می‌آوریم.»
 در هفته‌های گذشته، پخش چندین سریال تلویزیونی ترکی در شبکه اینترنتی نت‌فلیکس، باعث واکنش‌هایی از سمت محافظه‌کاران مذهبی شده بود. آن‌ها اعتقاددارند که مناسبات نمایش داده‌شده در این سریال‌ها غیراخلاقی است.
هم‌چنین در روی‌داد دیگری، مخالفان آقای اردوغان در شبکه اینترنتی اشتراک‌گذاری ویدیو، یوتیوب، در واکنش به سخنرانی دیگری از رییس‌جمهور، از کاربران خواستند که در حرکتی جمعی، ویدیوی منتشر شده از رییس‌جمهور را «نپسندند».

آقای اردوغان هم‌چنین به اظهارنظرها درباره تولد هشتمین نوه خود اشاره کرد و گفت که برخی در مواجهه با این خبر اخلاق را رها کردند.
 اشاره اردوغان به فرزند مشترک دخترش اسرا آلبایراک و دامادش، وزیر خزانه‌داری و دارایی کشور برات آلبایراک، بود که این روزها و به دلیل مشکلات اقتصادی ترکیه مورد انتقاد بسیاری از مردم و احزاب است.
او گفت: «دیشب، نوه هشتم من، حمزه صالح متولد شد. برات برای شریک شدن شادی خود، خبر تولد فرزندش را با یک پیام منتشر کرد. ده‌ها هزار نفر در مورد این پیام اظهارنظر کردند، اما تعداد کمی که از اخلاق، ناموس و حیثیت بهره‌ای نبرده بودند تلاش کردند حال خوب ما را خراب کنند. تشکیلات امنیتی از همین حالا به دنبال یافتن هویت آن‌هاست.»
اردوغان از شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی خواست بلافاصله درخواست خود برای ثبت در ترکیه را ارائه دهند.

پیش‌تر از این توییتر، یوتیوب و ویکی‌پدیا (دانش‌نامه آنلاین) در ترکیه مسدود شده بودند. این اولین باری نیست که دولت ترکیه درصدد اعمال محدودیت بر فضای مجازی است؛ اما این سخنرانی شدیدترین اظهارات بلندپایه‌ترین مقام دولت ترکیه در ده سال گذشته علیه رسانه‌های اینترنتی است.

  • ۹۹/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">