ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تجلیل شد

| شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

آیین نکوداشت وتجلیل از ‪ ۵۵‬ماه تلاش و خدمات دکتر "سید احمد معتمدی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت خاتمی روز شنبه برگزار شد.

دکتر معتمدی در این مراسم گفت : در برنامه سوم توسعه ، شاهدی یک تحول در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بودیم.

وی افزود: در این دوره سعی شد از تجارب دنیا ، با توجه به مسایل نظام ، ملت ، کشور واسلام استفاده شود .

وی ، تصریح کرد : با الگو برداری از کشورهای توسعه یافته و بومی‌سازی آن در این دوره توسعه عمیقی در شبکه مخابراتی ، تلفن همراه و ثابت ثابت انجام شد.

وی ، افزود : در وزارتخانه یک اصلاح ساختاری دادیم که این اصلاح شامل ‪ ۱۵‬تغییر اساسی بود .

معتمدی همچنین گفت : رفع انحصار و خصوصی‌سازی ، انتخاب مدیران مناسب وایجاد تعامل بین بخشهای کل سازمان از دیگر کارهای ما در این دوره بود.

وی ، در ادامه ارایه برنامه سالانه وزرات خانه را از دیگر کارهای خود عنوان کرد و افزود : ارایه برنامه ‪ ۵‬ساله ، سند راهبردی در کوتاه مدت و بلندمدت و جدی گرفتن برنامه سالانه از بهترین کارها در این دوره بود.

وی ، اظهار داشت : ارایه اولین سند راهبردی در سال ‪ ۸۱‬در میان وزارتخانه‌ها با صرف ‪ ۱۵۰‬هزارنفر ساعت و با کمک کارشناسان از عواملی است که باعث توسعه این وزارتخانه شد.

وی در پایان تاکید کرد که در این وزارتخانه در تمام مدت کاری اینجانب هیچ داد وستدی چه در زمینه سیاسی و چه در زمینه اقتصادی وجود نداشت در حالیکه از مهمترین کارهای ما شفاف‌سازی ورعایت قانون در کل سازمان بود.

در ابتدای این مراسم نیز که با حضور جمع کثیری از مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وشرکتهای تابعه انجام گرفت ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در ده فصل خصوصیات بارز دکتر معتمدی را برشمرد.

مهندس "محمود خسروی " گفت : از خصوصیات بارز دکتر معتمدی احترام وتوجه به کرامت انسانی ،دلسوزی ومردمداری ، صداقت در رفتار وکردار است .

وی ، تصریح کرد : معماری مجدد سازمانی ، اعتقاد راسخ به استانها و تفویض اختیارات به استانها، بهره‌گیری از اصول علمی در توسعه مدیریت ، ایجاد یک جو هماهنگ در سازمان و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی از مهمترین عملکردهای دکتر معتمدی بود.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم رییس سندیکای صنعت مخابرات به نمایندگی از بخش خصوصی طی سخنانی ضمن برشمردن نکات بارز خصوصیات دکتر معتمدی گفت : در این دوره رشد شبکه مخابراتی کشور با تمهیداتی که دیده شد ، بسیار چشمگیر بود .

وی ، افزود : تغییر ساختار مخابراتی با وجود موانع زیاد و ایجاد شرکتهای تحقیقاتی ، ارایه توان تصمیم‌گیری به شرکتهای مخابرات استانی ، تغییر تفکر مخابراتی ورشد شبکه تلفن ثابت در حدود سه میلیون خط در سال در دوره دکتر معتمدی انجام گرفت .

وی، در ادامه ،از مهمترین کارکردهای دکتر معتمدی ، اصلاح شبکه زیر ساخت کشور درمدت کوتاه عنوان کرد و اظهار داشت : افزایش بودجه مراکز تحقیقاتی و ارایه پروژه‌های تحقیقاتی به بخش خصوصی و واگذاری کارهای اجرایی و پیمانکاری (‪ (GC‬شبکه تلفن همراه به بخش خصوصی از عوامل توسعه این سازمان بوده ، که با همت شخص وزیر انجام گرفت .

در ادامه‌این مراسم " امیرحسین سعیدی نائینی " رییس انجمن صنفی انفورماتیک کشور، "سعید فایقی " مدیر عامل شرکت پست و "مهندس شفتی" معاون رییس جمهوری نیز طی سخنانی از عملکرد دکتر معتمدی تقدیر کردند.

  • ۸۴/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">