ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند از خدمات تلفن همراه ماهواره‌ای توسط شرکت ارتباطات سیار و یک شرکت خصوصی استفاده کنند.

رسول سرائیان در گفت و گو با فارس، افزود: هم اکنون خدمات تلفن همراه ماهواره‌ای از دو طریق POST PAID و PREPAID توسط شرکت ارتباطات سیار و نیز یک شرکت خصوصی که از سازمان مقررات رادیویی مجوز دارد، قابل دسترس برای مشترکان است.

وی با اشاره به پوشش 1010شهر از 1015 شهر کشور توسط شبکه تلفن همراه، گفت: تلفن ماهواره ای بیشتر برای مکان هایی چون کویر، دریا و مکان هایی که امکان پوشش تلفن همراه معمولی نیست، مناسب می‌باشد.

سرائیان جذابیت تلفن همراه ماهواره‌ای در مقابل تلفن همراه معمولی را کمتر ارزیابی کرد و اظهار داشت: در هر صورت مردم می‌توانند در این زمینه دست به انتخاب بزنند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس حاکی است: ماهواره ثریا توسط شرکت ثریا مستقر در امارات متحده عربی برای عرضه خدمات تلفن همراه ماهواره‌ای در منطقة خاورمیانه و اطراف آن به فضا فرستاده شده است. منطقه تحت پوشش ثریا از شمال آفریقا و اروپای شرقی تا هند است.

تلفن همراه ماهواره‌ای امکان ارتباط مستقیم گوشی‌های کوچک همراه را با یک ماهواره مخابراتی فراهم می‌سازد. برای بهره‌مندی از امکانات تلفن همراه ماهواره‌ای لازم است از گوشی‌های خاص ماهواره‌ای استفاده شود.

گوشی‌های تلفن همراه ماهواره‌ای شرکت ثریا، تحت نام‌های هیوز (Hughes) و اسکوم (Asco) عرضه می‌شوند و ویژگی‌های مشابهی دارند.

این گوشی‌ها به عنوان یک گوشی معمولی همراه نیز قابل استفاده هستند و مشترک می‌تواند در نزدیکی آنتن‌های زمینی و درون شهرها، سیم کارت ماهواره‌ای را از آنها بیرون آورد و از سیم کارت معمولی خود استفاده کند.

گوشی‌های ثریا امکاناتی از قبیل اتصال به رایانه و دیتا، ارسال دورنگار، موقعیت‌یابی و ارسال پیام کوتاه را در اختیار مشترک قرار می‌دهد.

گوشی‌های ثریا، در حالت ماهواره‌ای، زیر سقف و داخل خودرو کار نمی‌کنند . شما می‌توانید با نصب وسیله‌ای به نام SATEL در ساختمان و وسیله‌ای به نام VDF در خودرو این مشکل را برطرف سازید. شما می‌توانید از تلفن ثریا در حالت GSM ، زیر سقف نیز استفاده کنید. برای برقراری تماسهای ماهواره‌ای لازم است که فضای اطراف، باز و بدون مانع باشد.

براساس این گزارش، هزینة فعال سازی هر سیم کارت تلفن همراه ماهواره ثریا مبلغ 30 دلار ( 240 هزار ریال) می‌باشد. آبونمان ثابت ماهانة هر شماره تلفن همراه مشترکین ماهواره ثریا مبلغ 14 دلار (112 هزار ریال) می‌باشد.

نرخ وصولی هر دقیقه ارتباط مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران به مقصد تلفن همراه ثریا معادل 8600 ریال است.

برای هر دقیقه ارتباط مشترکین تلفن همراه شرکت مخابرات ایران با تلفن همراه ماهواره‌ای ثریا معادل 8 پالس مکالمات تلفنی به مبلغ 8600 ریال اضافه خواهد شد.

تعرفة ارتباط مشترکین تلفن همراه به تلفن همراه ماهواه‌ای ثریا در ایران هر دقیقه 4200 ریال می‌باشد.

  • ۸۴/۱۱/۰۱

نظرات  (۲)

باسلام وخسته نباشید از مطالب تان در رابطه با تافن ثریا بسیار استفاده کردم امید وارم که در آینده بیشتر از اینها برایم معلومات بدهید فقط در همین رابطه هر چه معلومات دارید برایم ار سال نمایید از لطف تان ممنومی شوم چون منهم تلفن ثریا دارم تا جواب بعد خدا حا فظ
باسلام باتشکور فراوان ارشرکت تلقن ثریا بنده مشتاق خرید این دست طاه هستم میخاهم بیشتر معلومات حاصل نمایم ممنون میشم جند سوال دارم 1 ایا ازاین دست طا میشود وب ویا کامبیوتز استفاده کزد 2 میتونم این دست طاه زا باخوى بیبزم بکیشوز های دیطر؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">