ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

داود میاندهی - ایجاد اختلال تلفنی درمحدوده مرکز مخابرات دانشگاه تهران به دلیل انجام عملیات کابل برگردان منجر به قطع چند ساعته ارتباط اورژانس (‪ (۱۱۵‬شد.
با اینکه مراکز مخابرات موظف هستند اختلال و یا قطعی تلفن را به ادارات و مراکزی که ارتباط حساس با شهروندان دارند گزارش دهند، اما قطعی چند ساعته تلفن اورژانس تهران بدون اطلاع قبلی مخابرات صورت گرفت.
این درحالی است که روابط عمومی مخابرات استان تهران روز دوشنبه اختلال تلفنی در برخی پیش شماره‌های مرکز دانشگاه را به رسانه‌ها اعلام کرده بود.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ارتباط اورژانس از ساعت ‪ ۱۹‬و ‪ ۱۰‬دقیقه شب گذشته به دلیل انجام عملیات کابل برگردان قطع و با تلاش و پیگیری همکاران، ارتباط تلفنی ساعت ‪ ۲۱‬و ‪ ۱۰‬دقیقه برقرار شد.
محمد خجسته‌نیا افزود: براساس دستور مدیر عامل شرکت مخابرات، مراکز مخابرات موظف هستند اختلال و یا قطعی تلفن را به مراکز و نهادهای دولتی واقع در محدوده مرکز گزارش و اطلاع دهند.
وی اظهارداشت: مراتب اختلال تلفنی به برخی نهادهای دولتی مانند ریاست جمهوری در محدوده مذکور گزارش شده بود.
خجسته‌نیا اضافه کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات استان‌تهران مورد را پیگیری می‌کند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، با مسئولان مرکز مربوطه برخورد خواهد شد.
موضوع اختلال تلفنی و انجام عملیات کابل برگردان درتهران به دلیل تکرار زیاد برای شهروندان به امری عادی تبدیل شده است.
اما نکاتی که در این خصوص مورد توجه قرار می‌گیرد، اول کلمه "اختلال" است که به "قطعی" منجر می‌شود و سپس هماهنگی و اطلاع رسانی موضوع به نهادها و مراکز دولتی است که باید از سوی مخابرات صورت گیرد و در برخی موارد انجام نمی‌شود.
یک ماه گذشته نیز ارتباط خط تلفن مردمی ‪ ۱۴۰‬پست و شبکه تلفنی اداره کل پست استان تهران بدون اطلاع قطع شده بود که مردم برای برقراری ارتباط با این اداره با مشکل مواجه شده بودند.
درمورد نکته اول بارها شاهد بودیم و گلایه شهروندان را نیز منعکس کرده ایم که چرا اختلالی که مخابرات از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند به قطعی منجر می‌شود.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران دراین خصوص گفت: انجام عملیات کابل برگردان اغلب به اختلال منجر می‌شود و تنها دربرخی موارد محدود به قطعی می‌انجامد، به همین دلیل می‌گوییم که تلفن‌ها دچار اختلال می‌شود.
وی ادامه داد: البته در جلساتی که با مراکز مخابرات داشته‌ایم مقرر شده است مواردی که به قطعی تلفن منجر می‌شود را نیز در اطلاع رسانی خود اعلام کنیم.
خجسته‌نیا درخصوص اطلاع رسانی در زمینه اختلال یا قطعی تلفن مراکز حساس مانند اورژانس افزود: قبول داریم که باید اطلاع‌رسانی کنیم و اگر درمورد اورژانس تهران این اتفاق افتاده است، با مسئولان مرکز مربوطه برخورد خواهد شد.
با این حال، اختلال و یا قطعی تلفن در شبکه مخابرات استان تهران تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران چندی پیش در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفته بود که "تا زمانی که شبکه مخابراتی اشباع نشود، این اختلال‌ها ادامه دارد"، اما ممکن است اشباع شبکه سال‌ها به طول بینجامد.
خبرنگار ایرنا در این‌باره از مدیرکل روابط عمومی مخابرات استان تهران پرسید "اگر از شبکه فیبر نوری به طور کامل و مورد نیاز در شبکه استفاده شود بازهم شاهد اختلال خواهیم بود" که خجسته‌نیا گفت: قدمت شبکه فیبر نوری چند سال بیشتر نیست درصورتی که قدمت استفاده از تلفن به بیش از ‪ ۵۰‬سال می‌رسد.
وی اظهار داشت: هرچند شبکه‌های اصلی شبکه مخابرات استان و شهر تهران به فیبر نوری مجهز شده اما هنوز برخی شبکه‌های فرعی مسی هستند که باید تعویض شوند.
به گفته وی، از ‪ ۷۸‬مرکز مخابرات شهر تهران، واگذاری تلفن در ‪ ۶۰‬مرکز به روز شده است.
اجرای عملیات کابل برگردان دیشب ارتباط تلفنی اورژانس را قطع کرد و خدا می‌داند چه تعداد تصادم، بیمار و یا موارد دیگر اورژانسی اتفاق افتاد که امکان اطلاع آن به ‪ ۱۱۵‬وجود نداشت، اگر این اتفاق دوباره در اورژانس و یا مراکز دیگر تکرار شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

  • ۸۴/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">