ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام جرم پلیس علیه هکرهای سینمایی

| شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس فدرال آمریکا علیه ۵ هکر که بیش از ۲۵ هزار فایل سینمایی و تلویزیونی را سرقت و برای فروش ارائه کرده بودند، اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، هیأت عالی قضایی فدرال آمریکا در لس‌آنجلس ۵ نفر را به عنوان ساکنین بریتانیا، هند، دوبی و مالزی شناسایی کرده و علیه آن‌ها اعلام جرم کرده است. این افراد ۷ فقره جرم که از اوایل سال ۲۰۱۳ تا بهار سال ۲۰۱۵ مرتکب شده‌اند.

کارآگاهان آمریکایی گفته‌اند که این متهمان نسخه‌های فیلم‌هایی از قبیل «پنجاه سایه خاکستری»، «بی‌مصرف‌ها۳»، «کینگزمن: سرویس مخفی»، «گودزیلا»، «اژدهایت را چطور تعلیم می‌دهی؟»، «رئیس‌های وحشتناک۲»، «مردگان متحرک»، «مرد عنکبوتی۲»، «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» و «طلوع سیاره میمون‌ها» را بصورت غیرمجاز و با هک کردن کپی کرده‌اند. آنها همچنین در بسیاری موارد فیلم‌هایی را که هنوز منتشر و اکران نشده بوده‌اند، برای فروش گذاشته بودند.

بنابر اظهارات مقامات آمریکایی، این ۵ سارق در مجموع ۲۵ هزار فایل دیجیتال را به سرقت برده‌اند که شامل «فیلم‌های بلند»، «تریلر فیلم‌ها»، «سریال‌های تلویزیونی» و «تراک‌های صوتی» می‌شوند و آن‌ها را در یک سِروِر در کشور فرانسه ذخیره کرده بودند. این تیم سرقت همچنین یک سایت با نام «BollyTNT» راه‌اندازی کرده بودند تا این فیلم‌های هالیوودی دزدیده شده را در آن توزیع کرده و به فروش برسانند.

این گروه برای سرقت این فایل‌ها، سیستم‌های رایانه‌های کمپانی‌های تولیدی هالیوود را هک کرده بودند. آنها همچنین بصورت غیرقانونی به نسخه‌های فیلم‌ها از طریق دیگر نظیر ضبط در سالن اکران و نیز با بدست آوردن نسخه‌های فیلم‌ها از توزیع‌کنندگان اکران فیلم‌ها، دسترسی یافته بودند.

این سارقین به جرائمی همچون «هک کردن»، «فریبکاری»، «کپی غیرقانونی» و «سرقت» متهم هستند که هرکدام حداکثر تا ۵ سال حبس را درپی خواهند داشت.

متهمین این پرونده «مالک فاورق» ۳۰ ساله از بریتانیا، که قبلا توسط پلیس لندن برای جرائم مرتبط و در انتظار محاکمه بوده است، «آدیتیا راج» که گمان می رود ساکن کشور هندوستان باشد، «سم نهانس» احتمالا ساکن دوبی، «قوبیراجا سلواراجا» احتمالا ساکن مالزی و «جیتش جات‌هاو» نیز احتمالا ساکن هندوستان است.

این پرونده توسط اداره بازرسی امنیت و اجرائیات مهاجرت و گمرک ایالات متحده تحت بررسی و پیگیری است. پلیس بریتانیا، فرانسه و کانادا نیز در این پرونده همکاری می‌کنند.

  • ۹۷/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">