ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 20 برابری مشترکان تلفن همراه طی 10 سال

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با پیش‌بینی‌های انجام گرفته تا پایان برنامه‌ی چهارم توسعه مشترکان تلفن ثابت به 36 میلیون و 300 هزار مشترک و ضریب نفوذ آن نیز از 50 درصد فراتر می‌رود و در حال حاضر نیز در تمام شهرهای کشور تلفن ثابت به روز واگذار می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، صابر فیضی در مراسم معارفه‌ی شرکت مخابرات ایران جهت عرضه‌ی سهام این شرکت در بورس اظهار کرد: شرکت مخابرات در دو سال اخیر با توجه به سیاست‌هایی که نتیجه‌ی نهایی برنامه‌ی سوم توسعه و برنامه‌ی تدوین شده در برنامه‌ی چهارم بود، جهش محسوسی در افزایش تعداد مشترکان و به‌روز شدن تلفن ثابت در شهرهای کشور و رساندن تلفن به روستاها داشت.

وی با بیان این که زیرساخت‌ها بحث‌های اساسی در بحث ارتباطات دارند گفت: کارهایی که به افزایش تعداد خطوط تلفن ثابت و سیار منجر شده و زیرساخت‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده در این مدت به اوج رسید.

فیضی با بیان این که بیش‌تر از 80 درصد درآمد ما وابسته به مکالمه و صوت است گفت: برنامه‌های توسعه شرکت ارتباطات سیار علاوه بر رفع تقاضای به‌روز مشترکان به دنبال خدمات ارزش افزوده MMS و CPRS نیز بودند.

او با بیان این که یکی از بحث‌هایی که می‌تواند برای اپراتورها اولویت و امتیاز باشد میزان نقاط پوشش است ابراز کرد: در اردیبهشت‌ماه سال 87 تعداد آنتن‌های BTS به 15 هزار و 310 ایستگاه رسیده که این آمار در شهریورماه سال 84 تعداد 5 هزار و 398 آنتن بود.

وی گفت: تا اردیبهشت‌ماه سال 87 با 100 کشور در سطح جهان از طریق 220 اپراتور ارتباط رومینگ بین‌الملل داریم که رو به گسترش است.

فیضی خاطر نشان کرد: بیش از 52 هزار و 370 روستا دارای ارتباط هستند و پروانه‌ا‌ی نیز برای فعالیت 6 اپراتور تلفن ثابت به منظور واگذاری 2 میلیون تلفن صادر شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: شبکه‌ی شرکت مخابرات ایران با تلفن ثابت و همراه و دیتا شروع شد و در بررسی سال 75 کلیه مجموعه مخابراتی در کشور 7 میلیون تلفن ثابت، کمتر از یک میلیون تلفن همراه و دیتا تقریبا صفر بود و پرسنل شرکت مخابرات 64 هزار نفر بود که بعد از 10 سال این آمار در موبایل حداقل 20 برابر در تلفن ثابت همراه حداقل 3 برابر در تلفن ثابت و در دیتا 18 برابر شده همچنین پرسنل به 38 هزار نفر رسیدند که البته تخصصی‌تر و آموزش دیده هستند.

  • ۸۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">