ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امنیت فضای مجازی محدود به مرزها نیست

| جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۱، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، اولویت اول در تامین امنیت فضای سایبری را امنیت کاربران عنوان کرد و گفت: در صورت بروز اختلال و مشکل در این رابطه، پلیس برابر مقررات با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادیانفر، گفت: امنیت فضای مجازی به مرزهای جغرافیایی محدود نمی شود و از حوزه های داخلی منطقه ای و جهانی تاثیر می پذیرد، بر همین اساس پلیس فتا با توجه به تغییرات سریع و جهش گونه ای که در نوع و ماهیت اعمال مجرمانه در فضای مجازی رخ می دهد با استفاده از تکنولوژی های نوین با جرایم سایبری برخورد می کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتای ایران، توانایی تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم مختلف را دارد، ادامه داد: پلیس فتا باید در تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم فضای مجازی به نحوی عمل کند که مجرمان، این فضا را برای خود ناامن دانسته و جرأت فعالیت و ارتکاب جرم و یا بر هم زدن آسایش و امنیت کاربران را نداشته باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ادامه داد: عدم بروز و اختلال در سامانه های رایانه ای و مخابراتی ملی، منطقه ای و بین المللی تنها با حضور مقتدرانه پلیس محقق می شود و ما باید با نوع عملکرد خود این آسودگی را به مردم بدهیم که فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنان در فضای مجازی در چارچوبی امن و دور از دسترس مجرمان اینترنتی خواهد بود و در صورت بروز هرگونه مشکلی پلیس برخوردی قانونی و بدون اغماض با مجرمان این فضا خواهد داشت.

سردار هادیانفر تاکید کرد: نباید به نقش مردم در تامین امنیت بی توجه بود، بدیهی است تامین و تولید امنیت برای همه اعم از مردم، دستگاهها و صاحبان سامانه های دولتی و خصوصی یک فرآیند است و نه یک محصول که تولید یا خریداری شود و تصور کنیم که امنیت ایجاد شده است.

وی، اولویت اول در تامین امنیت در فضای سایبری را امنیت کاربران عنوان کرد و گفت: در صورت بروز اختلال و مشکل در این رابطه، پلیس برابر مقررات با آنها برخورد خواهد کرد.رئیس پلیس فتا، برخورد با مجرمان سایبری در هر گوشه از کشور و یا شاید در هر نقطه ای از جهان که اقدام به اختلال در شبکه کنند را از وظایف این پلیس عنوان کرد.

  • ۹۱/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">