ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد آزمایشگاه فضایی ملی در کشور

| دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۴، ۰۶:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا امیری- ایجاد آزمایشگاه فضایی ملی از اقداماتی است که قرار است در برنامه چهارم توسعه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شهر، «احمد طالب زاده»رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم روز سوم از هفته جهانی فضا که در پژوهشکده هواشناسی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی کار هزینه بر و فراسازمانی بوده و متعلق به همه سازمان‌هاست.

وی افزود: یکی دیگر از کارها در برنامه چهارم توسعه ایجاد و راه‌اندازی پارک‌های فناوری است که باید در این خصوص بتوانیم با استفاده از امکاناتمان سایرین را نیز درگیر این موضوع کنیم.

وی ادامه داد:‌چند سال گذشته این تفکر وجود داشت که با توجه به اینکه معضلات بسیاری در کشور داریم اما این فناوری، تکنولوژی لوکس است.

وی با اشاره به تغییر تفکر در حال حاضر افزود: ما باید فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه فضایی را باید براساس نیازهای کشور طراحی کنیم.

وی تأکید کرد: اکنون حضور شورای عالی فضایی سرفصل مشترکی برای تمامی سازمان‌ها در این بخش است که بسیاری از هماهنگی‌ها در امور فضایی انجام شود.

وی از دیگر فعالیت‌ها به تشکیل کارگروه و فعالیت‌های بین‌المللی که در کشور انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه کاربرد فناوری فضا در تشخیص بلایای طبیعی بود.

وی یکی از اقدامات مشترک بین سازمان‌های فضایی و هواشناسی را تأسیس یک دیتا بیس عنوان کرد و ادامه داد:‌تشکیل این دیتا بیس از طرف سازمان ملل در ایران تأکید شده تا داده‌ها را برای بلایای طبیعی در منطقه جمع‌آوری کند.

معاون وزیر ICT گفت: داده‌ها در کشورمان دراین دیتا بیس در حال جمع‌آوری است و با استفاده از شبکه‌های مخابراتی در مواقع اضطراری این داده‌ها منتقل می‌شود.

  • ۸۴/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">