ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارای مجوز تاسیس و بهره‌برداری از مراکز داده، گفت: خدمات این مرکز همانند مراکز داده در اروپا و آمریکا از طریق جدیدترین و بهترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌شود از این رو شهروندان ایرانی و سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازی به استفاه از مراکز داده‌ی خارجی ندارند.
«عبدالله فاتح» در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار داشت: درباره‌ی مسدود کردن سایت‌های ایرانی که در مراکز داده در آمریکا میزبانی می‌شوند و اخیرا توسط یک شرکت آمریکایی به نام CI Host ظاهرا به دلیل مسائل تحریمی صورت پذیرفته است شنبه شب، مورخ 28/8/84 در اخبار ساعت 21، گفت‌وگوی تلفنی پخش شد.
وی ادامه داد: در جریان این گفت‌وگو که با دو نفر از دست اندرکاران شرکت‌های خصوصی و شرکت مخابرات انجام شد، در مورد نبودن امکان میزبانی این خدمات در ایران که در مراکز داده یا IDC باید صورت پذیرد، صحبت شد.
وی افزود: این موضوع صحت ندارد و در چند ماه گذشته کارهای زیادی در این رابطه انجام شده و از آن جا که ممکن است این مساله گریبانگیر بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و حتی شهروندان ایرانی شود لازم است در این زمینه توضیح بیشتری داده شود.
وی یادآور شد: چندی پیش وزارت ارتباطات به چند شرکت خصوصی مجوز تاسیس و بهره‌برداری از مراکز داده (IDC) اعطا کرد که به موجب آن شرکت پارس آنلاین، پنج ماه پیش اولین مرکز داده‌ی بخش خصوصی را در کشور افتتاح کرد که مسؤولان وقت مخابرات نیز درآن جلسه‌ی افتتاحیه‌ حضور داشتند.
وی ادامه داد: این مرکز هم اکنون در حال ارائه‌ی خدمات است و تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی نیز سایت‌های اینترنتی خود را در این مرکز قرار داده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: خدمات این مرکز همانند مراکز داده در اروپا و آمریکا از طریق جدیدترین و بهترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌شود و لذا شهروندان ایرانی و سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازی به استفاه از مراکز داده‌ی خارجی ندارند.
وی ادامه داد: نکته‌ی مهم در استفاده از خدمات مرکز داده‌ی پارس آنلاین، عدم وابستگی آن به خارج و بنابراین تضمین خدمات خوب و دائمی ‌به مشتریان است که دیگر نباید نگران مسائلی همچون CI Host باشند و می‌توانند با خیال راحت و از نزدیک انواع خدمات مراکز داده، همچون میزبانی صفحات وب، اشتراک فضا و سرور اختصاصی را در ایران دریافت کنند.
فاتح ادامه داد: شرکت پارس آنلاین همچنین مرکز داده‌ی اصلی خود را در مساحتی به بزرگی 6500 متر مربع در پارک فناوری پردیس در حال ساخت دارد تا اواخر سال 1384راه اندازی می‌کند که ظرفیت‌های بسیار زیادی برای ارائه‌ی خدمات متنوع به بخش دولتی و خصوصی دارد و نیاز کشور را در این زمینه می‌تواند به راحتی تامین کند.

  • ۸۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">