ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازتاب خبر مسدود شدن گوگل در رسانه های خارجی

| سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

آی تی ایران - خبر مسدود شدن گوگل و باز شدن دوباره آن به جز رسانه های داخلی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی یافته است.

در این میان تناقض میان حرفهای مسوولان نیز به حساسیت رسانه های خارجی به این موضوع دامن زد. در حالی که تنها ساعاتی پس از این موضوع حمید شهریاری دبیرشورای عالی اطلاع رسانی فیلترینگ این سایت را تایید کرده بود مقامات وزارت ارتباطات هر گونه فیلتر شدن این سایت را تکذیب و مسدود شدن آن را صرفا یک مشکل فنی قلمداد کردند.

اورشلیم پست یکی از نخستین رسانه هایی بود که به این خبر علاقه نشان داد و نوشت ایران دسترسی به جست وجوگر گوگل و سرویس ایمیل Gmail را مسدود کرد. این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از مصاحبه حمید شهریاری دبیرشورای عالی اطلاع رسانی با خبرگزاری مهر نوشت: "من تایید می کنم که این سایتها فیلتر شده اند."

این رسانه همچنین مدعی شد که ایران با سانسور گسترده محصولات فرهنگی و دسترسی به اینترنت ، بستن هزاران وب سایت بر این شبکه نظارت شدیدی را قرار داده است.

Theinquirer نیز با تیتر" ایران گوگل را بست و باز کرد" به این خبر توجه نشان داد و به نقل از حمید شهریاری نوشت که یک مقام رسمی موضوع فیلترینگ را تایید کرده اما توضیحی درباره دلایل آن نداده است. این رسانه همچنین با اشاره به خبر خبرگزاری فارس بروز مشکل فنی را نتیجه مسدود سازی گوگل عنوان کرده و از رفع این مشکل خبر داده است.

همچنین africasia نیز تناقض میان اظهارات مسوولان دولتی ایران را برجسته کرده و نوشته ایران روز دوشنبه در حالی مسدود سازی گوگل را رفع کرد که پیشتر دبیرشورای عالی اطلاع رسانی فیلترینگ آن را تایید کرده بود.

تایپه تایمز نیز نوشت که ایران می گوید یک مشکل فنی باعث مسدود کردن موقت گوگل شده است.

Slashdot که یکی از مشهورترین سایت های مبتنی بر کامنت comment base است نیز ماجرای مسدود سازی گوگل و رفع مشکل را موضوع یکی از مطالب خود قرار داده و بازتاب گسترده ای نیز میان کاربران این سایت پربیینده پیدا کرده است.

Securitypronews نیز از جمله سایت هایی است که به خبر مسدود سازی گوگل اشاره کرده است. این سایت به نقل از وبلاگ نویسان ایرانی خبر مسدود شدن گوگل را ارایه می کند و سپس اشاره می کند که حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی نیز این موضوع را به طور رسمی تایید کرده است.

سایت "آ adnkronos " نیز نیز خبر مسدود شدن گوگل را به نقل از دبیر شورای عالی اطلاع رسانی نقل می کند و می نویسد ایران نخستین کشوری نیست که گوگل را فیلتر می کند و پیش از این در سال 2006 چین نیز چنین کرده بود. این رسانه همچین به مسدود سازی بازتاب و ایسنا اشاره می کند ( این رسانه ایلنا را با با ایسنا اشتباه گرفته است) .

Techwhack نیز با عباراتی مشابه دیگران به این موضوع اشاره کرده است.

  • ۸۶/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">