ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی هوش هیجانی برای مدیریت صحیح ارتباطات

| شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۸۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ | ۱ نظر

پانزدهمین سخنرانی مشترک گروه شرکت‌های همکاران سیستم و دانشگاه تهران با عنوان «هوش هیجانی و تقویت کارآیی» و با سخنرانی «دکتر سید محسن فاطمی» روز چهارشنبه، شانزدهم شهریور ماه 1384 با حضور نزدیک به 300 نفر از مدیران صنایع کشور در سالن الغدیر دانشگاه تهران برگزار شد.
تعریف هوش هیجانی، تفاوت هوش هیجانی وIQ ، آشنایی با مولفه‌های هوش هیجانی، هوش هیجانی و خلاقیت، هوش هیجانی و گفتمان، هوش هیجانی و مدیریت و کاربردهای هوش هیجانی در ارتباطات فردی و اجتماعی مهم‌ترین محورهای سخنران دکتر سید محسن فاطمی، مدرس دانشگاه British Colombia کانادا و دکترای روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا را تشکیل می‌دادند. دکتر فاطمی، در این سخنرانی با اشاره به مولفه‌های هوش هیجانی و تعریف آن، اهمیت توجه به هوش هیجانی برای مدیریت صحیح ارتباطات فردی و اجتماعی تشریح کرد.
وی با اشاره به وجود تفاوت میان هوش هیجانی وIQ بیان داشت: EQ و یا EI یعنی همان هوش هیجانی، توسط آموزش و تحصیل تقویت می‌شود اما مهمترین عامل برای وجود IQ در شخصی مربوط به عوامل ژنتیکی است .

وی ادامه داد: در هوش هیجانی ارتباط با خود و ارتباط دیگران مطرح می شود. اینکه افراد تا چه اندازه به خود آگاه هستند، تا چه اندازه به خود اطمینان دارند و از پتانسیل های هر فرد تا چه اندازه دیگران مطلع هستند از جمله موارد مهم در این مقوله است. به عبارتی می توان گفت ،موفقیت با انتظارهای و ایده آل های ما در ارتباط نزدیک است.
وی با اشاره به ارتباط هوش هیجانی و خلاقیت گفت: افرادی دارای ابتکار عمل هستند که همواره به نحو خوبی در حال زندگی می کنند و نسبت به گذشته و آینده خود را نگران نمی کنند دارای اتکار عمل در انجام کارهای خود هستند.

وی افزود: هوش هیجانی و مدیریت نیز در ارتباط تنگاتنگ هستند. در یک سازمان زمانی بر روی هوش هیجانی تحقیق و فعالیت صورت می پذیرد، در فروش ، خدمات و حتی سلامت کارکنان می توان تاثیرات آنرا شاهد بود.چه بسا باید در ابتدا به اهمیت این موضوع در منابع انسانی و رهبری سازمان توجه شود.
گفتنی‌ست، موضوع سخنرانی بعدی گروه شرکت‌های همکاران سیستم و دانشگاه تهران «مدیریت تکنولوژی در بنگاه‌های اقتصادی، انتخاب یا ضرورت» است که با سخنرانی دکتر محمدرضا آراستی روز چهارشنبه ششم مهر ماه در سالن الغدیر دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

  • ۸۴/۰۶/۱۹

نظرات  (۱)

با سلام عبدالرسول عباسی هستم. از بندرعباس چطور می توانم با دکتر سید محسن فاطمی ارتباط برگزار کنم. خواهش مندم هرچه زودتر راه حلی واسه ارتباط با دکتر برقرار کنید. ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">