ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترک سل: هیچگاه موفق به دیدن مسوولان ایرانی نشدیم

| پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

در پی انعکاس مطالبی از سوی مدیران شرکت مخابرات و مشاور شرکت ایرانسل در خصوص باند فرکانسی پروژه‌اپراتور دوم، روابط عمومی شرکت ترک‌سل با ارسال توضیحی به ایسنا، مشکلات این شرکت با طرف ایرانی را فراتر از باند فرکانسی دانسته و تاکید دارد: بحث حاشیه‌ای فرکانس مشکل اصلی روند این پروژه نیست و متاسفانه بعد از تغییر دولت در ایران روند طولانی این پروژه شکل دیگری به خود گرفته است.

به گزارش گروه دریافت خبر سرویس ارتباطات ایسنا در متن توضیح بخش مطبوعاتی ترک سل آمده است: «ثبت شرکت ایران سل (اپراتور دوم تلفن‌همراه) آن‌هم به طور یک طرفه و بدون اعلام و هماهنگی به کنسرسیوم‌ آسیای شرقی(ترک سل) برنده‌ی اصلی مناقصه‌ی دولت جمهوری اسلامی و با تعیین اعضای هیات مدیره (مدیر عامل، رییس و نایب رییس و سایر اعضاء) را چگونه می‌توان تعبیر کرد.

دکتر معتمدی گفته است: شرکت ایران سل با 49 درصد سهام بی نام ثبت شده و ترک سل تا 13 شهریور مهلت دارد سهم خود را واریز و وارد شرکت شود.

آیا اصول اخلاقی، حرفه‌یی و قانونی حکم نمی‌کند که زمانی چند شریک قصد انجام یک فعالیت مشترک و حرفه‌یی را دارند، در کنار یکدیگر مسائل و چارچوب‌ها را تعیین و به اتفاق یکدیگر و پس از تعیین چارچوب قانونی به ثبت شرکت اقدام نمایند؟

آیا غیر از این است که کنسرسیوم آسیای شرقی برنده‌ی قانونی مناقصه می‌باشد و شرکای داخلی خارج از مناقصه وارد این پروژه شده‌اند و اصولاً آیا مجوز فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه نباید در اختیار تمامی شرکا و بخصوص برنده‌ی قانونی مناقصه اعطا شود؟

آیا این اصول اخلاقی و حرفه‌یی است که برنده‌ی اصلی و قانونی مناقصه از طریق رسانه‌های ایرانی از ثبت شرکت ایران سل مطلع و آگاه شود که برای او هم ضرب ‌الاجل گذاشته شده است؟

درست است که شرکای ایرانی در جمع 51 درصد سهام ( صاایران، 15 درصد – بنیاد، 15 درصد – یک بانک ایرانی برای سه سال، 21 درصد) را دارند اما کنسرسیوم آسیای شرقی طبق قوانین و مقررات ایران با 49 درصد سهام بیشترین سهام را در جمع شرکت‌های ایرانی در ایران سل دارد و آیا اصولا بیشترین سهامدار یک شرکت باید از طریق رسانه‌ها ثبت شرکت و انتخاب مدیران آن را مطلع شود؟

توضیح اینکه شرکت ایران سل متاسفانه با 5 سهم با نام (شرکت گسترش الکترونیک ایران بیش از 80 میلیون سهم – پرمان ارتباط با بیش از 77 میلیون سهم و سه شخصیت حقیقی) و 4 سهم بی نام (به نام‌ 4 شخص حقیقی دیگر) ثبت شده است و به لحاظ قانونی وضعیت کنسرسیوم مشخص نیست.

این در حالی است که در این شرکت مدیرعامل، هیات مدیره، نایب رییس و غیره نیز بدون اطلاع و هماهنگی با ترک سل تعیین شده‌اند.

مسوولان ترک سل متاسفانه در چند ماه گذشته هیچ گاه موفق به دیدار مقامات ایرانی نشده‌اند و پس از قانون مجلس محترم شورای اسلامی نیز دعوت ما از شرکای ایرانی برای برگزاری جلسات فشرده و تعیین چارچوب فعالیت هیچ‌گاه پاسخ داده نشد.

بحث حاشیه‌ای فرکانس مشکل اصلی روند این پروژه نیست و متاسفانه بعد از تغییر دولت در ایران روند طولانی این پروژه شکل دیگری به خود گرفته است.

متذکر می‌گردد که یک فعالیت حرفه‌یی و تخصصی باید چارچوب‌های خود را داشته باشد و بارها به شرکای محترم ایرانی اعلام شده است اگر استاندارد‌های بین المللی و حرفه‌یی در این فعالیت لحاظ نشود، اپراتور دوم قادر به حرکت نخواهد بود.

آنچه خواست ماست حرکت در چارچوب اصول حرفه‌یی و تخصصی و اجرای قانون ایران سل و سایر توافقات که توسط شرکا و مجری امضا شده می‌باشد و تصور نمی‌کنیم که این خواسته غیرحرفه‌یی و غیر اصولی باشد.

امید است شرکای داخلی و مقامات دولت جدید با درکی مناسب از این روند در عملیاتی شدن این پروژه در چارچوب اصول و استاندارد‌های بین المللی تلاش کنند.»

  • ۸۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">