ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر نرخ پیامک یک تصمیم فرهنگی است

| شنبه, ۴ خرداد ۱۳۸۷، ۰۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصمیمات مرتبط با پیامک تلفن همراه اقتصادی نبوده و یک تصمیم فرهنگی است.

محمد سلیمانی اظهار کرد: زبان و خط فارسی آنقدر اهمیت دارد که هر فرد ایرانی و هر فرد فارسی‌زبان و یا علاقه‌مندان به این زبان همه موظف به حفظ و حمایت از خط و زبان فارسی هستند و این فرهنگ چند هزار ساله را باید حفظ کنند.

او به ایسنا گفت: در بخش پیامک نیز اهمیت این موضوع و تاثیر آن روی خط فارسی مشخص شد و دست‌اندکاران و مردم هم این موضوع را متوجه شده و آن را پیگیری کردند تا این بحث در دولت مطرح و قرار بر این شد که پیامک با همان روالی که قبلا داشت اما با کاهش قیمت پیامک فارسی انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی گوشی‌ها امکان ارسال پیامک فارسی ندارند و در نتیجه مشترک نمی‌تواند از این کاهش هزینه پیامک فارسی بهره‌مند شود گفت: اکثر گوشی‌هایی که در حال حاضر در اختیار مردم است، قابلیت ارسال پیام فارسی را دارند مگر گوشی‌هایی که قدیمی باشد.

سلیمانی ادامه داد:حدود چهار ماه فرصت به مشترکان داده شد که آن‌ها بتوانند خود را با این موضوع تطبیق دهند و افزایش هزینه پیامک لاتین از تیرماه سال جاری اعمال می‌شود.

وی درباره ابهامی که پیرامون تفاوت میزان کاراکترهای پیامک به فارسی و لاتین وجود دارد تاکید کرد: بحث کاراکتر در این زمینه نیز توسط تکنولوژی حل می‌شود و متخصصان ما باید در این زمینه دست به کار شوند و ما نیز حاضریم سرمایه‌گذاری کنیم و به طور قطع فن‌آوری این موضوع را حل می‌کند کما اینکه قبلا در اینترنت و رایانه، مسائل و زبان غیرلاتین جایی نداشت اما امروز وضعیت تغییر کرده و این مسائل حل شده است.

وزیر فن‌آوری اطلاعات در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فن‌آوری اطلاعات در کشور چند جنبه دارد با اشاره به اتفاق مهمی که در این حوزه در سال 86 رخداد، عمده‌ترین اتفاق را کارت هوشمند و انتخابات رایانه‌یی دانست و گفت: ارایه کارت سوخت کم کم به یک سال نزدیک می‌شود و شبکه‌ی خوب و پرقدرتی ایجاد شده و مردم از نظر فن‌آوری اطلاعات مشکلی ندارند و کنترل‌های لازم نیز در این زمینه انجام می‌شود.

وی گفت: صرفه‌جویی که به واسطه این پروژه بزرگ و ملی در کشور در سال 86 ایجاد شده بیش از 4 میلیارد دلار است و این موضوع منافع اقتصادی و اجتماعی به همراه داشت.

به گفته‌ی او در انتخابات دور اول و دوم سیستمی حاکم شده که هر کس و در هر حوزه‌ای که رای می‌دهد در همان لحظه در مرکز متوجه می‌شوند که یک نفر به رای دهندگان اضافه شده و در انتخابات مرحله دوم هم 45 هزار شعبه با مرکز ارتباط داشتند و به صورت شبکه‌یی و خوشه‌یی در هر استان با هم ارتباط داشتند و هر فرمانداری می‌توانست تمام شعبات خود را کنترل کند و هر استان و در سطح کشور نیز ستاد انتخابات کشور می‌توانست مانیتور کند؛ این توانایی و قابلیت فن‌آوری اطلاعات و آماده و فراهم شدن زیرساخت‌های این فن‌آوری در کشور را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: گرایش ما این است که به جای هزینه‌های مختلف برای اموری که عمدتا کاغذی است و جای آن‌ها در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی است، در صحنه‌ی اجتماع، اقتصادی و خدماتی، خدمات در اختیار مردم قرار بگیرد که این دو پروژه نشان می‌دهد زیرساخت ارتباطی کشور برای انجام پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات بزرگ و ملی آماده است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

سلیمانی گفت: تعداد ثبت‌نام‌های اینترنتی که به عنوان مثال در زمینه‌ی کارت شارژ و سیم‌کارت توسط شرکت ارتباطات سیار انجام می‌شود در ماه بیش از 100 میلیارد تومان است و مردم بدون مراجعه حضوری می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و این خود نشان می‌دهد زیرساخت ارتباطی کشور پاسخگوی بسیاری از نیازهای و پروژه‌های مختلف در حوزه‌ی اقتصاد، بازرگانی، بانکداری، مالیات و دیگر بخش‌ها است.

  • ۸۷/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">