ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نائب رییس هیات مدیره انجمن افتا در حاشیه جلسه کمیسیون ICT اتاق بازرگانی عنوان کرد که به لحاظ فنی امکان فنی تفکیک اینترنت داخل و خارج بدون نیاز به هیچ ثب‌نامی توسط صاحبان سایت‌ها وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، شاهین نوروزی که کارشناس ارشد امنیت فناوری اطلاعات نیز هست در خصوص تفکیک اینترنت و امکان فنی ایجاد آن گفت: اگر بگوییم طرح تفکیک اینترنت داخل و خارج را به منظور کاهش هزینه‌های مردم انجام می‌دهیم باید گفت به لحاظ فنی امکان آن که بفهمیم یک ترافیک از داخل به داخل است و هزینه را کمتر محاسبه کنیم وجود داشت و این کار نیاز به هیچ ثبت‌نامی نیز نداشت.

 یعنی از نظر فنی می‌شد تشخیص داد منبع و مقصد یک ترافیک در داخل کشور است و در نتیجه چون کاربر از داخل به داخل استفاده کرده هزینه کمتری برای آن محاسبه شود. هدف دیگری که از تفکیک اینترنت دنبال می‌شد اما آن بود که تامین کنندگان محتوا، وب‌سایت‌هایشان را از خارج کشور به داخل بیاورند و در داخل میزبانی کنند تا دستیابی به خدمات آنها راحت‌تر و ارزانتر شود.

نائب رییس هیات مدیره انجمن افتا ادامه داد: سایت‌های نرم‌افزارهای تاکسی‌یاب اینرنتی، فروشگاه‌های اینترنتی داخلی و سایت‌های آگهی رایگان که مشتریانشان در داخل کشور هستند می‌توانستند سرورهایشان را در خارج از ایران میزبانی کنند اما از آنها خواسته می‌شود که داده‌هایشان را در داخل میزبانی کنند  و در ازای آن ترافیک آنها ارزانتر محاسبه می‌شود.

این کار برای آن است که اولا محتوای داخلی بیرون نرود چون اگر بیرون باشد کنترل قطع و وصل کردن آن هم از دست کشور خارج می‌شود  و ثانیا تامین‌کنندگان این سرویس‌ها و مردم سرویس‌های ارزانتری دریافت کنند و این کار نیاز به ثبت‌نام داشت. یعنی ما دو نگاه داریم یکی آنکه ترافیک داخلی را ارزانتر کنیم که نیاز به ثبت‌نام ندارد اما یک رویکرد هم این بوده که تامین کنندگان محتوای داخلی که سرویس‌هایشان را در خارج از ایران میزبانی کردند ترغیب شوند که سرورهایشان را به داخل کشور بیاورند.

نوروزی با ذکر محاسن این شیوه خاطرنشان ساخت: با این روش هم هزینه‌ای به خارجی‌ها نداده‌ایم، هم محتوا را در اختیار داشته و وضعیت امنیتی‌مان بهتر می‌شود و هم این که مردم سرویس‌های بهتر و ارزانتری دریافت می‌کنند. این فرآیند نیاز به ثبت‌نام داشت و بر همین اساس اعلام شده هرکس که محتوایی در خارج کشور  دارد به داخل بیاورد و تسهیلات برای آن در اختیار بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">