ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر خارجه آمریکا در حالی در اجلاس محرمانه «بیلدبرگ» حضور یافته که پیش از این نام او در میان مدعوین این گردهمایی وجود نداشت.

به گزارش فارس، اجلاس «بیلدبرگ» امروز (یکشنبه) در حالی به پایان می‌رسد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم خود را برای شرکت در این گردهمایی به سوئیس رسانده است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، نام پامپئو در فهرست مدعوین به این اجلاس وجود نداشته و در برنامه وزارت خارجه آمریکا نیز از سفر پامپئو به شهر «مونترو» که میزبان این نشست است، صحبتی نشده بود، اما وی در این نشست حضور یافته و گفته می‌شود که یکی از سخنران‌ها نیز بوده است.

پامپئو که در چارچوب سفرش به چهار کشور اروپایی به سوئیس رفته، با «یولی مورر» رئیس جمهوری این کشور هم دیدار کرده است.

علاوه بر پامپئو، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیگر مقام ارشد آمریکایی است که در این نشست حضور یافته است.

ممانعت از حضور خبرنگاران در اجلاس‌های بیلدبرگ و جلوگیری از درز هرگونه خبری از محتوای این نشست‌ها، موجب شده تا بیلدبرگ به محفلی رمزآلود بدل شود و انواع تئوری‌ها درباره ماهیت این اجلاس در رسانه‌ها منتشر شود. برخی از تئوری‌پردازان، بیلدبرگ را محلی برای برنامه‌ریزی سران لابی‌های اقتصادی و سیاسی پرقدرت توصیف و ادعا کرده‌اند که در این نشست‌ها تصمیمات مهمی درباره مسیر پیش روی قدرت‌های جهان اتخاذ می‌شود.

در نشست امسال بیلدبرگ بیش از ۱۳۰ چهره برجسته از ۲۳ کشور حضور یافته‌اند. «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا، سر «جان ساورز» رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی۶) و عضو کنونی هیأت مدیره شرکت نفتی بریتانیا (بی‌پی)، «دیوید پترائوس» رئیس اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و مدیران ده‌ها شرکت نفتی و فناوری، از جمله شرکت‌کنندگان در نشست امسال هستند.

به نوشته پایگاه «اسمال کپ»، نشست امسال بیلدبرگ ۱۱ دستور کار اصلی دارد، که عبارتند از: «نظم راهبردی باثبات»، «آینده اروپا»، «تغییرات اقلیمی»، «چین»، «روسیه»، «آینده سرمایه‌داری»، «برگزیت»، «اخلاقیات در هوش مصنوعی»، «سلاح‌انگاری شبکه‌های اجتماعی»، «اهمیت فضا» و «تهدیدات سایبری».

اولین دوره اجلاس گروه موسوم به بیلدبرگ در سال ۱۹۵۴ در هتلی به همین نام در هلند برگزار شد و از آن سال این نشست به صورت مرتب ادامه یافته است. 

به نوشته دیلی میل، پلیس سوئیس در روزهای گذشته تلاش کرده مردم و خبرنگاران را از محل برگزاری این نشست دور نگه دارد و از هرگونه فیلمبرداری از داخل اجلاس جلوگیری کند. چند خبرنگار از مزاحمت‌های مداوم پلیس و برخورد نامناسبت نیروهای امنیتی گلایه کرده‌اند.

«جاش فریدمن» خبرنگار پایگاه «کال کوست نیوز» می‌گوید در همین چند روز سه بار به دلیل عکس‌برداری از مهمانان اجلاس، بازداشت شده است.

وی می‌گوید: «من بیرون از فرودگاه بودم که نیروهای پلیس من را محاصره کردند و جلوی حرکتم را گرفتند، کیفم را گشتند و تلفنم را از دستم کشیدند. بعد من را در سلولی تنها گذاشتند و بعدا هم به اتاقی منتقل شدم که چند خبرنگار دیگر هم در آن حضور داشتند. چند ساعتی آنجا بودیم و بعد آزاد شدیم.»

در سال‌های ابتدایی اجلاس بیلدبرگ، در پایان هر نشست یک نشست خبری برگزار می‌شد، اما بعدا این نشست‌ها متوقف شد و به گفته سخنگوی این اجلاس، تصمیمی هم برای برگزاری دوباره نشست خبری و انتشار بیانیه پایانی، وجود ندارد.

  • ۹۸/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">