ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق مخابراتی عراق، امارات و عربستان

| چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۳۸۴، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

عباس زندباف - شرکت مخابرات امارات(معروف به اتصالات)، شرکت مخابرات وپست عراق(آی تی پی سی) وشرکت مخابرات عربستان(اس تی سی) قراردادراه اندازی وبهره برداری کابلی زیردریایی را امضا کردندکه سه کشورامارات ، عراق وعربستان را به هم می پیوندد.این سه بهره بردار مخابراتی پیش از این درخردادماه 84 نیزتفاهم نامه ای دراین باره امضاکرده بودند.این کابل نوری "ترابیتی" درواقع نسل دوم خط نوری " فاگ"(فیبرنوری خلیج فارس) است و"فاگ 2" نام داردودرآغازدارای دوجفت خط نوری به ظرفیت 80 گیگابیت درثانیه خواهد بودکه می تواند نیازهای فزاینده سه کشورعراق،عربستان وامارات درزمینه ی اینترنت،ارتباطات داده ای ،ارتباطات صوتی ودیگرکاربردهای فراخ باند رابرطرف کند.درواقع این نخستین باری است که عراق به خط نوری زیردریایی وصل می شود.

این کابل درمرحله ی آغازین 1500کیلومترطول داردومیان امیرنشین فجیره( درکرانه ی خاوری امارات)، عربستان و بندر ام القصر(دراستان بصره ی عراق) پیوند برقرارمی کندودرنهایت درصورت مشارکت سایرکشورهای خلیج فارس طول آن به حدود 2200کیلومترافزایش پذیراست.این پروژه هم اکنون به مناقصه گذاشته شده است وپیش بینی می شودتاپایان سال جاری میلادی به بهره برداری برسد.

محمدحسن عمران رییس اتصالات ضمن ابرازشادمانی از حضورشرکت شان دراین پروژه معتقداست که این کابل زیردریایی به عراق امکان می دهد تا کارآیی ارتباطات بین المللی خودراافزایش دهد.

به نظر خالد ملهم رییس شرکت مخابرات عربستان نیز خط نوری "فاگ 2" مکملی راهبردی برای سامانه ی کابلی SEA-ME-WE 4 است که به تازگی به راه افتاده است وبه جده وصل است."فاگ 2" به کرانه خاوری عربستان وصل می شودوخطوط ارتباطی این کشوربا همسایگانش را افزایش می دهدوپاسخ گوی نیازهای طیفی این کشوردرسال های آینده خواهد بود.درواقع عربستان ازحضورعراق نیزدراین پروژه بسیارخرسنداست.

خزعل حسن مهدی مدیرعامل بهره بردارعراقی هم به خاطر آن که این خط ارتباطات بین المللی عراق را تقویت می کندشادمان است ومعتقد است که این پروژه گامی درراستای نوسازی شبکه ی مخابرات عراق ودست یافتن به سامانه های ارتباطی سریع تر،ارزان تر وکارآمدتراست.

اتصالات و "اس تی سی" درکابل زیردریایی SEA-ME-WE 4 هم مشارکت داشته اند که فرانسه را به سنگاپورمی پیونددودرمسیرخودکشورهای بسیاری را به هم می پیوندد.خط "فاگ 2" نیزکه به طورطبیعی به این کابل وصل می شودخطوط پرسرعت بین المللی را دراختیار کاربران خاورمیانه وبه ویژه کشورهای خلیج فارس قرارمی دهد.

  • ۸۴/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">