ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولیدکنندگان گوشی همچنان در حال مذاکره

| دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۵، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی تلفن همراه کارخانجات مخابراتی ایران، سروش رسانه و نیمه هادی عماد، کنسرسیوم مشترک تشکیل می‌دهند.
محمدابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، در گفت‌وگو با ( سیتنا)، با استقبال از افزایش تعرفه‌ی ‌واردات گوشی تلفن همراه خارجی در کشور، افزایش تعرفه‌ی تجهیزات ساخته شده در خارج از کشور را از عوامل موثر در تقویت تولیدات داخلی گوشی تلفن همراه دانست و اظهار داشت: واردات این‌گونه تجهیزات خارجی با تعرفه‌های بالا، اقتصادی و مقرون به صرفه نبوده و فضا و فرصت مناسب‌تری نیز برای تولیدکنندگان داخلی به دلیل تعرفه‌ی کمتر فراهم می‌کند.

وی افزود: تولید گوشی‌های تلفن همراه در داخل کشور، باعث ایجاد اشتغال و تولید علم، دانش و راهنمایی برای تولید محصولات جدیدتر و حتی صادرات به کشورهای منطقه می‌شود.

مطلع، درخصوص زمان آغاز خط تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال مطالعه‌ بر روی این موضوع هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در شش ماهه دوم امسال بتوانیم خط تولید گوشی تلفن همراه را راه‌اندازی کنیم.

وی، در پاسخ به سوال که آیا تولیدات داخلی می‌تواند پاسخگوی نیازها باشد یا خیر، گفت: با در نظر گرفتن نیاز سالانه به 10میلیون گوشی تلفن همراه تا5 سال آینده، پیش‌بینی می‌شود که کارخانجات مخابراتی ایران بتواند 20 درصد این نیازها یعنی معادل دو میلیون گوشی را مرتفع کند، در این صورت با وجود دو شرکت فعال دیگر در این زمینه، فضا برای گرفتن سهم بازار فراهم می‌شود.

مطلع، یادآور شد: دو شرکت دیگر نیز در مراحل مشابه با کارخانجات مخابراتی ایران بوده و با شرکت‌های خارجی برای برنامه‌ریزی در جهت آغاز تولید گوشی تلفن همراه در ایران در حال مذاکره هستند.

وی، همچنین از تصمیم سه شرکت فعال در زمینه‌ی تولید گوشی تلفن همراه در ایران برای تشکیل کنسرسیوم خبر داد و گفت: با طی مراحل قانونی و کسب توافقات اولیه‌ی تشکیل کنسرسیوم، این شرکت‌ها قدرت بیشتری برای تولید گوشی در کشور خواهند یافت.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، در خصوص میزان کیفیت گوشی‌های داخلی و توان رقابت با گوشی‌های خارجی نیز اظهار داشت: عرضه و تقاضا با یکدیگر ارتباط مستقیم داشته و در صورت ارائه‌ی محصول مناسب به مشتریان، می‌توانیم بازار بیشتری را جذب و جلب کنیم.

وی، درباره‌ی قیمت گوشی‌های داخلی نیز به خبرنگار سیتنا گفت: میزان قیمت به کیفیت بستگی خواهد داشت، اما این گوشی‌ها نسبت به مشابه خارجی خود 20 تا30 درصد ارزان‌تر خواهد بود، ضمن آن‌که اساسا تولیدی پایدار است که با کیفیت و قابل رقابت باشد.

مطلع، افزود: کارخانجات مخابراتی ایران در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی به منظور تحت لیسانس قرار گرفتن یکی از آن‌هاست، به‌گونه‌یی که در ابتدا مذاکره را با هشت شرکت آغاز کرد که به دلیل نداشتن شرایط لازم، تعداد آنها به پنج وهم‌اکنون به سه شرکت تقلیل یافته است.

وی، زمان نهایی شدن مذاکرات را نامشخص اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش برای هر چه سریع‌تر نهایی شدن مذاکرات با شرکت‌های TELMI اتریش، BEL هنگ‌کنگ و MOBIL M مالزی ادامه دارد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران تصریح کرد: معیارهای انتخاب این شرکت‌ها، کیفیت، قیمت، آمادگی انتقال دانش فنی، مشارکت در تولید، داشتن مدل‌های مختلف و ضمانت در تداوم همکاری در سال‌های آینده است.

مطلع، در پایان، تعیین سهم شرکت‌های خارجی را منوط به توافقات آتی و فعالیت آن‌ها دانست.

  • ۸۵/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">