ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکفا 2 مشکل مالی هم ندارد ولی ...

| دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - در حالی که دومین مرحله پروژه توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات موسوم به تکفا 2 قریب به دو سال است که در بلاتکلیفی به سر می برد و طی این سال ها هیچ نتیجه روشنی از سرنوشت نهایی این طرح در دست نیست خبرها حکایت از آن دارند که طرح مذکور بر خلاف تصورات با مشکل مالی نیز مواجه نیست.

اگرچه پرسشی که در این میان باقی می ماند این است که درنهایت مشکل اصلی این پروژه چیست؟ پرسش دوم نیز این است که اصولا قرار است این پروژه چه زمانی تدوین شود و مهمتر آن که چه زمانی به مرحله اجرایی خواهد رسید؟

به هر تقدیر ظاهرا برای آن که افکار عمومی از سرنوشت ماجرا بی خبر نمانده باشند و این گونه گفته شود که تدوین طرح مذکور کما فی السابق ادامه دارد یک مقام مسوول به اظهار نظر در این خصوص پرداخته و گفته پروژه تکفا دو، به صورت جدی در شورای عالی اطلاع‌رسانی دنبال می‌شود و در تامین اعتبارات و هزینه‌های آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

سعید سالاریان، معاون پشتیبانی، مالی و اداری شورای عالی اطلاع‌رسانی، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: پروژه " تدوین برنامه جامع راهبردی فناوری اطلاعات ایران " (تکفا 2)، هم‌اکنون در شورای عالی اطلاع‌رسانی در دست پیگیری بوده و کارفرما به صورت جدی به دنبال نهایی شدن این کار است.

وی افزود: کار این پروژه تا حدود بسیار زیادی پیشرفت داشته و مجری نیز تمام تلاش خود را برای انجام بهتر کار می‌کند.

سالاریان، درخصوص بودجه این طرح، خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه از همان ابتدا مشخص شده و تاکنون هیچ مبلغی به آن اضافه نشده است.

وی، گفت: مقدار جذب نشده این اعتبار، تاکنون از طریق مبادله موافقت‌نامه به دبیرخانه تخصیص داده شده و امکان تحویل آن به مجری مشروط بر انجام فعالیت و ارائه به موقع گزارش‌ها است.

معاون پشتیبانی، مالی و اداری شورای عالی اطلاع‌رسانی، در پایان، تاکید کرد: در تامین اعتبارات و هزینه‌های پروژه، به شرط انجام به موقع و صحیح کار، مشکلی وجود ندارد.

  • ۸۷/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">