ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جاسوسی تازه فیس بوک از کاربران

| شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

پرتال فیس بوک که یک نمایشگر هوشمند برای برقراری تماس ویدئویی از طریق پیام رسان این شرکت است با ذخیره سازی اطلاعات سوابق تماس های افراد حریم شخصی آنها را نقض می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، فیس بوک که هنوز از رسوایی های قبلی مربوط به سرقت اطلاعات خصوصی کاربران توسط شرکت های ثالث همکار رها نشده، حالا خود در مرکز یک رسوایی تازه قرار دارد.

پرتال نمایشگری ۱۰.۱ اینچی است که همراه با یک مدل مشابه به نام پرتال پلاس در ابعاد ۱۵.۶ اینچ عرضه شده است و برای گپ ویدئویی قابل استفاده است. دوربین هوشمند این دستگاه از قابلیت زوم خودکار و ردگیری افراد در صورت جابجا شدن در برابر دوربین برخوردار است و لذا دو طرف مکالمه به طور دائم و بدون نیاز به جابجا کردن دوربین یکدیگر را مشاهده خواهند کرد.

اگر چه این دستگاه محتوای مکالمات ویدئویی را برای استفاده های تبلیغاتی و درآمدزایی فیس بوک ذخیره نمی کند، اما سوابق تماس های افراد را کنترل و نگهداری می کند. با توجه به هک شدن مکرر فیس بوک و سرقت اطلاعات میلیون ها نفر از کاربرانش بیم آن می رود که جمع آوری اطلاعات سوابق تماس های کاربران هم باعث به خطر افتادن مجدد امنیت آنها شود.

دستگاه پرتال اطلاعات تعداد تماس های برقرار شده با هر فرد و مدت زمان تماس از طریق پیام رسان را هم ذخیره می کند و برخی اطلاعات دیگر با مقاصد تبلیغاتی نیز ذخیره می شوند. فیسبوک اگر چه این مساله را تایید کرده، اما به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرده است.

فیس بوک تنها شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می زند و رقبای آن مانند آمازون و گوگل هم که در زمینه تولید بلندگوهای هوشمند فعال هستند اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می کنند.

  • ۹۷/۰۸/۱۹

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">