ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای باید نرم افزارها با موضوعات علمی, آموزشی و تربیتی انطباق داشته باشد و زمان تولید آثار نباید بیش از 2 سال باشد.

دکتر شهرستانی رییس مجمع ناشران الکترونیک درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به چهارمین جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای رشد اظهار داشت: پیرو و هماهنگی مجمع ناشران الکترونیک با دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مسوولیت اطلاعت رسانی چهارمین جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌‏ای رشد بر عهده مجمع قرار گرفت.

وی افزود: این جشنواره که در آذر ماه سال جاری برگزار می‌‏شود به 5 گروه نرم افزارهای خود آموز , ابزار معلم , نسخه الکترونیکی , دایره المعارف‌‏ها و بازی و سر گرمی‌‏های علمی آموزش اختصاص می‌‏یابد.

وی تصریح کرد: دعوتنامه برای حضور شرکت‌‏های عضو و شرکت‌‏های علاقه‌‏مند در جشنواره از هفته آینده ارسال خواهد شد.

دکتر شهرستانی با اظهار امیدواری از ارتقا بحث نرم افزار در کشور گفت: در جشنواره امسال نگاه پر رنگ و جدی‌‏تری به نرم افزار خواهیم داشت و نمایشگاهی که در کنار جشنواره نیز برگزار می‌‏شود و در ابعاد وسیع‌‏تری خواهد بود.

وی با اشاره به رقابت 5 گروه نرم افزاری در جشنواره یادآور شد: مجمع ناشران الکترونیک با 176 عضو و بالغ بر1900 محصول، جدی‌‏ترین تشکل این جشنواره است.

رییس مجمع ناشران الکترونیک این جشنواره را داخلی عنوان کرد و گفت: در بحث نرم افزارهای علمی آموزشی و تربیتی می‌‏خواهیم محصولات جدیدی به جامعه آموزش عمومی کشور معرفی کرده و تلاش کنیم که بعد از برگزاری نمایشگاه توافقاتی را با وزارت آموزش و پرورش در خصوص برپا کردن نمایشگاه‌‏های استانی انجام دهیم.

وی افزود: انتخاب نرم افزارها باید بر عهده معلمین و دانش آموزان استانی باشد؛ چرا که خرید مباحث مربوط به IT در بحث تولید محتوا باید از سیستم‌‏های اداری و کارمندی بیرون بیاید.

وی ادامه داد: با حرکت‌‏ها سازمان یافته باید این انتخاب را بر عهده خود نمایندگان استان‌‏ها و به خصوص معلمین مدارس گروه‌‏های علمی تخصصی و خود دانش آموزها قرار دهیم.

دکتر شهرستانی گفت: تلاش می‌‏شود مقداری از یارانه‌‏های فرهنگی و آموزشی را به سمتی هدایت کنیم که سهمیه اختصاصی رایانه به دانش آموزان معلمان و پرسنل‌‏های اداری تعلق گیرد و هر کس خود در انتخاب نرم افزار مورد نظر سهم جدی داشته باشد و تشخیص استفاده را مصرف کننده بر عهده بگیرد.

وی در خصوص کپی رایت نیز، گفت: بحث کپی رایت با طرح دعوی‌‏های حقوقی که در چند هفته گذشته پی‌‏گیری شده شکل جدی‌‏تر و بهتری به خود گرفته است و نظام صنفی رایانه‌‏ای هم باید در این مورد وظیفه قانونی خودش را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسایل حقوقی را در آینده نزدیک به نظام صنفی رایانه‌‏ای منعکس خواهیم کرد و نظام صنفی را در بحث کپی رایت و تجدید نرم افزار مسوول می‌‏دانیم.

دکتر شهرستاین افزود: نظام صنفی رایانه‌‏ای باید پاسخ‌‏گوی صیانت قانون و حقوق پدید آورندگان نرم افزار باشد.

وی گفت: تلاش ما این است که دیدگاه‌‏های خود را با شرایط امروز جهان نسبت به مناسبت‌‏های وزارت خانه‌‏های ارشاد، آموزش و پرورش و ارتباطات سازمان دهی جدید کنیم.

وی با اشاره به سازمان‌‏دهی سازگاری‌‏های جدید در نگاه دولت جدید، خاطر نشان کرد: در ملاقاتی که بعد از استقرار ارگان این وزارت خانه‌‏ها دنبال خواهیم کرد باید بتوانیم مطالب را با نگاه سازمان‌‏های جدید جلو ببریم.

رییس مجمع ناشران الکترونیک درخصوص مسوولین و مدیران دولت جدید یادآور شد: مدیران جدید هنوز برنامه‌‏های خود را ارایه نکردند؛ اما با نگاه جدی‌‏تر و سامان بخشی در بحث ICT می‌‏توانیم پاسخ‌‏گوی مباحث این بخش باشیم.

وی با اشاره به این نکته که جشنواه بعد تجاری ندارد،گفت: به دنبال معرفی نرم افزارهای بهتر با جامعه هستیم.

وی در پایان گفت: نرم افزارهایی که توفیق ورود به این جشنواره را پیدا کنند می‌‏توانند منتظر خرید نسبتا معقول شرکت‌‏کنندگان برای مدارس کشور باشند.

  • ۸۴/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">