ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جف بیزوس: آمازون هم روزی ورشکسته می‌شود

| دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

آمازون، غول بزرگ تجارت الکترونیکی و جف بیزوس، بنیان گذارش، هم اکنون ثروتمندترین مرد جهان است و شاید به فکر کسی خطور نکند که این شرکت روزی شکست بخورد؛ اتفاقی که برای خود بیزوس قابل پیش بینی است.
فناوران- جف بیزوس، بنیان گذار آمازون در دیداری با کارکنان این شرکت، هشداری جالب توجه درباره آینده این شرکت داد.
وی درباره این غول یک تریلیون دلاری خرده فروشی آنلاین گفت: «آمازون هنوز آنقدر بزرگ نشده که شکست بخورد. در واقع من پیش بینی می کنم که روزی آمازون شکست خواهد خورد. آمازون ورشکسته خواهد شد. شرکت های بزرگ را ببینید؛ طول عمر آنها حدود 30 سال است، نه 100 سال.»
بیزوس این سخنان را در پاسخ به سوالی درباره Sears داد؛ شرکتی که روزی بزرگ ترین خرده فروشی زنجیره ای جهان بود که در ماه اکتبر گذشته، عمدتا به دلیل ناتوانی در رقابت با آمازون، اعلام ورشکستگی کرد.
 بیزوس معتقد است که آمازون برای جلوگیری از سقوط باید از نگاه به درون بپرهیزد و به مشتری بیندیشد. وی توضیح داد: اگر به جای تمرکز بر مشریان، روی خودمان تمرکز کنیم، این آغاز شکست ما خواهد بود. ما باید تا جایی که می توانیم آن روز را به تعویق بیندازیم.
جالب اینکه بیزوس در زمانی این حرف ها را زده که دوران شکوفایی آمازون است. سه شنبه گذشته این شرکت دو دفتر جدید در کویینز نیویورک و آرلینگتون ویرجینیا افتتاح کرد؛ در حالی که ایالت های دیگر برای جلب نظر آمازون و کشاندن دفتر این شرکت به ایالت خود سر و دست می شکستند و در رقابت با هم معافیت ها و مشوق های مالی جذابی به آمازون پیشنهاد می کردند. اما در نهایت این نیویورک بود که دل آمازون را به دست آورد و البته مردم نیویورک از دست ودل بازی انجام شده برای جلب نظر آمازون خشنود نیستند.
جیمی وان بریمر، عضو شورای شهر لانگ ایلند در این رابطه گفت: شهردار و فرماندار تصمیم گرفته اند که نزدیک به 3 میلیارد دلار یارانه و معافیت مالیاتی به جف بزوس بدهند و یک باند فرود هلی کوپتر نیز در اختیارش قرار دهند.
از سوی دیگر، بزرگ شدن بی اندازه و سریع کسب وکار آمازون، مقامات جهانی را هم نگران کرده است. قانون گذاران اروپایی اخیرا پرونده ضد انحصاری را علیه این شرکت گشوده اند و به بررسی شیوه استفاده این شرکت از داده های مشتریان می پردازند. در آمریکا، یعنی جایی که آمازون 50 درصد کل حجم تجارت الکترونیکی را در دست دارد، درخواست ها برای تقسیم این شرکت و تبدیل آن به شرکت های کوچک تر رو به افزایش است.
دونالد ترامپ نیز با این شرکت سرناسازگاری دارد و تهدید کرده که درباره پرداخت مالیات و استفاده این شرکت از خدمات پستی دستور تحقیق خواهد داد. جالب است بدانید که جف بیزوس مالک روزنامه واشنگتن پست است که یکی از منتقدان جدی ترامپ محسوب می شود.

  • ۹۷/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">