ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت نفتی ایتالیایی «سایپم» از شناسایی یک حمله سایبری در منطقه خاورمیانه خبر داده که بر علیه زیرساخت های این شرکت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، سایپم می گوید در حال جمع آوری اطلاعات در مورد این حمله با هدف ارزیابی تاثیرات آن بر عملکرد و فعالیت های این شرکت بوده و تلاش می کند وضعیت شرکت یادشده به حالت عادی بازگردد.

منشا آغاز این حمله کشور هند بوده و از جمله کشورهایی که سرورهایی در آنها هدف قرار گرفته می توان به عربستان سعودی، کویت و امارات اشاره کرد. البته دامنه این حمله به برخی کشورهای دیگر جهان و از جمله اسکاتلند هم کشیده شده، ولی سرورهای اصلی سایپم در ایتالیا، فرانسه و بریتانیا دست نخورده و آسیب ندیده باقی مانده است.

برخی سرورهای این شرکت در خاورمیانه به علت شدت حملات از دسترس خارج شده اند و بعد از کاهش حملات با استفاده از نسخه های پشتیبان ذخیره شده به حالت عادی بازگشته اند.

بزرگترین مشتری این شرکت نفتی ایتالیایی آرامکو در عربستان سعودی است و دو طرف یک موافقتنامه همکاری را تا سال ۲۰۲۱ به امضا رسانده اند.

  • ۹۷/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">