ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطر فروپاشی، صنعت ‪ IT‬کشور را تهدید می‌کند

| سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۸۴، ۰۷:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس فناوری اطلاعات در اصفهان گفت: صنعت ‪ IT‬کشور به دلیل سیاستها و حمایتهای بدون هدف و نادرست دولت در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.
" بابک نیکفال " روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر وضع اقتصادی و کسب و کار بسیاری از شرکتهای خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نامطلوب‌است و برخی از آنها در حال ترک کردن حوزه ‪ IT‬هستند.
وی با تاکید بر اینکه صنعت ‪ IT‬در سالهای ‪ ۸۰‬تا ‪ ۸۳‬در حال پا گرفتن و ثبات بود، ادامه داد: با سیاستهای سال جاری دولت، سرمایه‌گذاریهای بخش خصوصی در این حوزه در حال نابودی است.
به گفته وی دولت هرگاه در کار خود با مشکل مواجه می‌شود با شعار و ادعای حمایت از بخش خصوصی، این بخش را وارد عرصه فعالیت می‌کند اما پس از رفع مشکلات، با تصویب آیین‌نامه‌های جدید عرصه را برای ادامه فعالیت بخش خصوصی تنگ می‌کند.
این کارشناس، وضعیت موجود برای شرکتهای ‪ PAP ،VOIP‬و ‪ ICP‬را نمونه‌ای از سیاستهای نادرست دولت در قبال بخش خصوصی دانست و گفت: مجوز فعالیت برای این شرکتها با شعار حمایت از بخش خصوصی صادر شد اما در زمان حاضر شرایط و سیاستهای جدید تدوین شده مانعی برای ادامه فعالیت آنها شده‌است.
نیکفال تصریح کرد: دولت پس از وارد کردن بخش خصوصی به عرصه ارایه پهنای باند اینترنت به این نتیجه رسید که بازار خوبی را از دست داده لذا با وضع قوانین جدید تمام این امور را در دست خود گرفته است.
این کارشناس ارشد مخابرات گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده بخش خصوصی از دولت خواهشمند است که از آن حمایت نکند!.
وی با تاکید بر اینکه صنعت ‪ IT‬در کشور در سال ‪ ۸۰‬تا ‪ ۸۳‬در حال تبدیل شدن به یک ابزار کاربردی بود، بیان داشت: با وضعیت پیش آمده این صنعت مجددا به یک ابزار لوکس تبدیل شده است.
نیکفال گفت: سیاستهای اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شد که شرکتهای خصوصی دیگر ریسک سرمایه‌گذاری را قبول نکرده و با گذاشتن پول خود در بانکها از این طریق امرار معاش کنند.
وی تاکید کرد: در کشوری که بخش خصوصی‌نسبت به دولت بی‌اعتماد شود اقتصاد ویران خواهد شد.

  • ۸۴/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">