ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت قاصدک گفت: سرویس دهنده‌ی کانادایی طرف قرداد با ما اعلام کرده است که هیچ دیتایی را در اختیار ما قرار نخواهد داد.
«کاظم قنبری» در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: حدود10 روز پیش یکی از سرورهای شرکت ما به بهانه‌ی این که سایت یکی از شخصیت‌های ایرانی بر روی آن Host می‌شود Down شد، بعد از تماسی که با آن جا برقرار کردیم، گفتند به جهت این که Content مساله دار بر روی آن است نمی‌توانیم سرویس دهی کنیم.
وی ادامه داد: در پی Down کردن یکی از سرورها،چند روز بعد شاهد Down شدن همه سرورهایمان شدیم و به همین دلیل ارتباط ما با کل مجموعه قطع شد و بهانه‌ی آن‌ها برای این کار این بود که چون ما به ایرانی‌ها سرویس می‌دهیم و این سرورها به طور کلی در اختیار ایرانی‌ها بود دیگر نمی‌توانند به ما سرویس دهند .
مدیرعامل شرکت قاصدک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که بعد از تماس‌های مکرر با شرکت مربوطه از آنها تقاضا کردیم حداقل Back up دیتاها را به ما بدهند ولی آن‌ها این کار را نکردند و وکیل مربوطه نیز نتوانست در این زمینه کمکی کند .
گفتنی است که این شرکت اصالتا آمریکایی است ولی شرکت قاصدک از شرکت کانادایی سرویس دریافت می‌کرد.
قنبری ادامه داد : طبیعتا طبق قوانین، شرکت کانادایی باید این موضوع و مشکل را مطرح می‌کرد چون طرف حساب ما بود و این نکته نیز جالب است که شرکت کانادایی هم طبق قوانین خود رفتار کرده بود ومشکلی نداشت ضمن این که علاوه بر Host‌های ایرانی Host‌های غیرایرانی نیز وجود داشت و آن‌ها همزمان حق بلوکه کردن همه‌یHost ‌ها را نداشتند .
مدیرعامل شرکت قاصدک خاطرنشان کرد: وکیل ما در کانادا این موضوع را پیگیری کرد و فرصت 24 ساعته را برای انتقال دیتا مطرح کردیم که آن‌ها با این درخواست ما موافقت نکردند و در جواب گفتند که می‌توانیم از آن‌ها شکایت کنیم و آن‌ها نیز خسارت را به ما پرداخت می‌کنند ولی هیچ دیتاییی را دراختیار مان قرار نمی‌دهند و مدیر عامل آن‌ها در مصاحبه‌ای ادعا کرد که چهار هزار سایت «ایرانی» را به دلیل مسایل سیاسی بلوکه کرده‌است.
مدیرعامل شرکت قاصدک اظهار داشت: در حال حاضر مشغول انتقال ‌هاست به کشور هستیم بدون این که دیتایی داشته باشیم که در حدود 18سرور و پنج هزار Host است.
قنبری گفت: بعد از گذشت هشت سال که اینترنت در ایران رواج یافته جای تاسف است که دولت و مخابرات به جای مصلحت اندیشی در فکر درآمدزایی هستند و کاری را در این زمینه انجام نداده است.
وی ادامه داد: بهتر بود ارایه دهندگان سرویسHost را با لینک قوی به شبکه‌ای داخلی وصل می‌کردند که این نیز هزینه‌ای در بر نداشته باشد و در حال حاضر نیز که دو سالی است که فراخوان IDC داده شده عملا استانداردهایی را پایه‌گذاری کردند ، که عجیب است و هنوز در دنیا این استانداردها به طور دقیق رعایت نمی‌شود .

  • ۸۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">