ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روز فراموش شده مبارک!

| دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - روز بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات جامعه اطلاعات نام گذاری شده است. در واقع پس از برگزاری اجلاس‌های WSIS، این روز تعیین شد تا سران کشورهای دنیا که به میزبانی سازمان ملل متحد گردهم آمدند و قول و قرارهایی گذاشتند تا در آینده با توجه به رشد شتابان فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات،‌ بر شکاف دیجیتال پل بزنند، روزی برای ارزیابی عملکرد خود داشته باشند.

در کشور ما تا قبل از چالش شوراهای عالی 4 گانه فناوری اطلاعات، این شورای عالی اطلاع رسانی بود که پیگیر تحقق وعده‌ها و تطبیق میزان پیشرفت‌های داخلی با تعهدات جهانی بود.

اما نا‌هماهنگی میان شوراها و کشمکش میان ایشان باعث شد تا کمیته‌ای‌ با نام جامعه اطلاعاتی هیچگاه شکل عملیاتی به خود نگیرد و هر شورا نیز بر اساس تشخیص خود، راهی را طی کند که صلاح می‌دید.

در نتیجه امروز دیگر کسی پیگیر کارهای مربوط به نشست‌های جامعه اطلاعاتی آن گونه که در قبل انجام می‌شده نیست. اگرچه یک تقسیم کار اولیه میان شوراهای حوزه فناوری اطلاعات انجام شد، اما گزارشی از دستاوردها منتشر نشد.

بخش خصوصی هم از آنجا که طبق معمول می‌بایست با حمایت‌های دولتی جلو برود، در این مورد آرام و بی صدا به گوشه‌ای رفت.

رسانه‌های حوزه فناوری اطلاعات هم که صفحه و یا سرویسی با نام جامعه اطلاعاتی دایر کرده بودند، به سرنوشتی مشابه دچار شده و اصولا نمی‌دانند که چه کسی باید پاسخگوی اینحوزه باشد.

به این ترتیب چندان بعید نیست اگر خبرنگاران تازه وارد به حوزه فناوری اطلاعات درسال‌های بعد، حتی اطلاعی از فلسفه وجودی عبارت "جامعه اطلاعاتی" نداشته باشند.

به هر ترتیب پیشاپیش روز جامعه اطلاعات که در آن نهادهای مربوطه هر گزارشی ارایه می‌کنند الا میزان تطبیق اهداف و دستاورد‌ها با پیشرفت‌های جهانی جامعه اطلاعات، مبارک باد!
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۷/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">