ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دوشنبه سایبری درحالی توانست رکورد فروش ۷.۸ میلیارد دلاری را در فروش آنلاین در یک روز به ثبت برساند که میلیون‌ها خریدار برای استفاده از تخفیف‌های سنگین به فضای آنلاین رو آورده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دوشنبه سایبری توانست رکورد فروش ۷.۸ میلیارد دلاری را در فروش آنلاین در یک روز به ثبت برساند و محدودیت‌های خرده‌فروشان در تجارت الکترونیک را درحالی به چالش کشید که میلیون‌ها خریدار برای استفاده از تخفیف‌های سنگین در همه آیتم‌ها، از مجموعه‌های بازی لگو گرفته تا تلویزیون‌های با نمایشگر بزرگ، به فضای آنلاین رو آورده بودند.

شرکت تارگت و شرکت آمازون دات کام از همه موانع برای جلب توجه مشتریان عبور کردند و حتی خریدها را بدون حداقل قیمت سفارش برای مشتریان ارسال کردند و خریداران را با بمبارانی از ایمیل‌های تشویق‌کننده به خود جلب کردند.

ثبت رکورد خارق‌العاده امسال در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رفت این رویداد مشهور سالانه خرید، بتواند بیش از ۳ میلیارد دلار خرید آنلاین را در فضای تجارت الکترونیک به ثبت برساند و از ۲.۴ میلیارد دلار سال گذشته فراتر برود.

از موارد متفاوت امسال باید به سیل ایمیل‌های تبلیغاتی خرده‌فروشان در آستانه این روز اشاره کرد که نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافت و خریداران بسیاری از این امر شکایت داشتند.

اما از سوی دیگر، دوشنبه سایبری با هجوم حدود ۷۵ میلیون نفر خریدار آنلاین، پلت‌فرم‌های خرده‌فروشان آنلاین و عملیات ارسال و تحویل آنها را با چالشی جدی مواجه کرد. اگر این خرده‌فروشان با زیرساخت‌های آی‌تی مناسبی پشتیبانی نشده بودند، ترافیک سنگین اینترنتی، باعث دردسرهایی نظیر قطعی اینترنت و از دست خارج شدن سایت‌ها و سایر مسائل تکنیکی می‌شد.

در روز خرید بلک‌فرایدی، برخی از وب‌سایت‌ها، نظیر خرده فروش پوشاک جی‌کرو و فروشگاه زنجیره‌ای لوازم خانه لویزکوز، موقتا از دسترس خارج شدند. اما روز دوشنبه علی‌رغم ترافیک سنگین، وب‌سایت هیچ خرده‌فروش بزرگی از دسترس خارج نشد.

موفقیت بزرگ آمازون در دوشنبه سایبری باعث شد که امروز سهام این شرکت ۳.۲ درصد جهش کند.

  • ۹۷/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">