ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زاکربرگ 16 میلیارد دلار فقیرتر شد

| سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

رسوایی های اخیر فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربران توسط این شرکت باعث شده تا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در سال جاری میلادی 16 میلیارد دلار فقیرتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، بررسی های بلومبرگ نشان می دهد که ثروت خالص زاکربرگ هم اکنون 57 میلیارد دلار است که وی را به ششمین شخص ثروتمند جهان مبدل کرده است. اما زاکربرگ در ابتدای سال جاری میلادی 73 میلیارد دلار ثروت داشت. ثروت زاکربرگ در اواسط ماه جولای به 82 میلیارددلار افزایش یافته بود.

در آن زمان وی وارن بافت را پیش سر گذاشته و به سومین فرد ثروتمند جهان مبدل شده است.

از جمله رسوایی های فیس بوک که به شهرت و اعتبار آن ضربه زده و باعث کاهش ثروت زاکربرگ شده می توان به نشت اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت های ثالث، هک های متعدد، نقص های فنی منجر به افشای داده های شخصی افراد و غیره اشاره کرد.

رسوایی های فیس بوک تا بدان حد بالا گرفته که به تحقیقات دولت و کنگره آمریکا از این شرکت و نیز احضار شخص زاکربرگ به مجلس نمایندگان امریکا منجر شد. تداوم این روند آینده فیس بوک را در رقابت با رقبای قدرتمند تهدید می کند.

  • ۹۷/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">