ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساخت کامپیوترهای تک برد در ابعاد یک کارت

| چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا- کمپانی‌های گوگل و ایسوس برای ساخت کامپیوترهایی تک برد در ابعاد یک کارت اعتباری و با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی، همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آناندتک، ایسوس و گوگل همکاری‌ها برای پیشبرد یک پروژه جدید موسوم به کامپیوترهای تک برد (SBC) تینکر برد (Tinker Board) را آغاز کرده‌اند. این کامپیوترها که ابعاد آن‌ها از اندازه یک کارت اعتباری تجاوز نمی‌کند برای ساخت سیستم‌های کوچک برای کار بر روی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی چون تشخیص تصویر (image recognition) طراحی شده‌اند.  

کامپیوترهای مذکور Tinker Edge T و Tinker Edge R نام دارند. Tinker Edge T بر مبنای پردازنده NXP i.MX۸M و مجهز به چیپست Edge TPU (چیپست گوگل برای یادگیری ماشینی) طراحی شده است که به مدل‌های یادگیری ماشین TensorFlow Lite سرعت می‌بخشد. Tinker Edge R به پردازنده Rockchip RK۳۳۹۹ Pro و یک NPU مجهز است که به طور اختصاصی برای پردازش سریع وظایف مربوط به یادگیری ماشینی طراحی شده است.

ساخت کامپیوترهای تک برد در ابعاد یک کارت

این کامیپوترهای تک بردی به طور رسمی از سیستم عامل‌های اندروید و دبیان پشتیبانی می‌کنند هرچند مانعی برای اجرای لینوکس یا دیگر OS ها بر روی آن‌ها وجود ندارد.

ایسوس از کامپیوترهای تک برد Tinker Edge T و Tinker Edge R در کنفرانس فناوری اینترنت اشیا امسال (۲۰۱۹) که از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در ژاپن آغاز می‌شود، رونمایی می‌کند.   

  • ۹۸/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">