ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان بازرسی: نرخ پیامک عادلانه نیست

| يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان بازرسی کل کشور در گزارشی خواستار کاهش هزینه ارسال پیام کوتاه تلفن همراه شد.

این نهاد نظارتی در گزارشی از تعرفه فعلی ارسال پیام کوتاه تلفن همراه، این تعرفه را غیرعادلانه دانست و به استناد بررسی‌ها و مستندات فنی و توجیه اقتصادی، خواستار کاهش این تعرفه‌ها شد.

تعرفی فعلی ارسال پیام کوتاه مبلغ ‪ ۱۴۰‬ریال است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرسان این نهاد نظارتی در گزارش خود نوشتند:سیستم "سیگنالینگ" برای بستر "‪ "Voice‬ایجاد شده و ارسال پیام کوتاه - ‪SMS‬ - به عنوان خدمات ارزش افزوده از طریق همان سیستم انجام می‌شود.

دراین گزارش آمده است: با توجه به آنکه تعرفه مکالمه تلفن همراه برای یک دقیقه ‪ ۴۴۷‬ریال است و زمان دوم اشغال لینک‌های ارتباطی حسب اظهارنظر مسوولین مرکز ‪ SMSC‬شرکت ارتباطات سیار برابر سه تا حداکثر پنج ثانیه است، چنانچه هزینه اخذ شده از مشترکین بر اساس ثانیه محاسبه شود، مبلغ دریافتی به مراتب کمتر از مبلغ ‪ ۱۴۰‬ریال فعلی بابت هر پیام ارسالی خواهد بود.

بازرسان این نهاد نظارتی نوشتند: حجم قراردادهای خرید تجهیزات مازاد بر ‪ Voice‬برای ارسال پیام کوتاه از قبیل ‪ STP‬و ‪ SMSC‬به ازای یک میلیون مشترک در حدود ‪ ۱۰‬میلیارد ریال است و هر دو ماه نیز حدود یک میلیارد پیام کوتاه ارسال می‌شود.

در این گزارش آمده است: با لحاظ مبلغ ‪ ۱۰‬ریال در تعرفه پیام کوتاه، این سرمایه‌گذاری در مدت دو ماه مسترد می‌شود و به همین لحاظ تعرفه فعلی به نظر نمی‌رسد، عادلانه باشد.

  • ۸۶/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">