ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سومین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات ‪ ۲۰۰۵‬با حضور اندیشمندان، متخصصان ‪IT‬ و ‪ ICT‬و پژوهشگران داخلی و خارجی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات روز شنبه در شیراز آغاز به کار کرد.
دبیر علمی این سمپوزیوم، گفت: در مدت سه روز برگزاری این سمپوزیوم، ‪۱۸۹‬ مقاله پذیرفته شده از طرف متخصصان و صاحبنظران داخلی و خارجی مخابرات و فن‌آوری اطلاعات در نشست‌های علمی ارایه می‌شود.
دکتر نصرت‌الله گرانپایه‌افزود: از ‪ ۷۰‬مقاله خارجی رسیده به دبیرخانه این ‪ ۴۰‬مقاله آن برای ارایه در نشست‌های علمی پذیرفته شده‌است.
وی افزود: دانشمندان و صاحبنظران مخابرات از ‪ ۲۷‬کشور جهان در نشست های تخصصی و علمی سمپوزیوم مخابرات ‪ ۲۰۰۵‬حضور دارند.
استاندار فارس نیز در آیین گشایش این سمپوزیوم گفت: کلیدی‌ترین مبحث در حوزه علوم و به‌ویژه‪ IT‬و ‪ ،ICT‬در سالهای‌اخیر در کشور مطرح شده‌است که چکیده دستاورد این مباحث امید به‌فردای بهتر، به زندگی بهتر و به‌دنیای بهتر است.
دکتر محمدابراهیم‌انصاری لاری افزود: همه اتفاقاتی که در بخش ‪ IT‬و ‪ ICT‬رخ می‌دهد، به خاطر آن است که بشریت بتواند به زندگی بهتر دسترسی پیدا کند و در جهات مادی و معنوی به رشد و تعالی برسد.
وی اظهارداشت: طی مسوولیت هشت ساله دولت خاتمی، زیرساختهای مخابراتی در کشور رشد شتابان داشت و به‌ویژه دراستان فارس، از همه زیرساخت‌های مخابراتی برای توسعه ‪ IT‬و ‪ ICT‬بهره مناسب گرفته شد.
وی با بیان این که ‪ ۱۰‬درصد از کل فیبر نوری احداث شده در کشور در استان فارس قرار دارد، افزود: برنامه‌ریزی‌های مناسب برای آن که همه مردم بتوانند از مواهب توسعه ‪ IT‬در استان فارس استفاده کنند، انجام گرفته است.
استاندار فارس گفت: یکی از مواهب توسعه ‪ IT‬در کشور توجه به عدالت گستری عدالت محوری و زندگی بر مدار عدالت است.
وی افزود: یکی از لطمه‌هایی که مردم در مواجهه چهره به چهره با اداره ها با آن مواجه می‌شوند، استقرار رابطه به‌جای ضابطه‌است که این رویکرد می‌تواند عدالت اجتماعی را مخدوش کند و توسعه ‪ IT‬و ‪ ICT‬می‌تواند از این بابت با زمینه‌سازی برای ایجاد ضابطه به جای رابطه, زمینه‌ساز توسعه عدالت در جامعه باشد.
انصاری‌لاری اظهارداشت: امیدواریم دولت جدید بتواند با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه، درجهت گسترش عدالت که از شعارهای اساسی دولت نیز هست، بهره مناسب ببرد.
استاندار فارس همچنین گفت: طی ‪ ۲۰۰‬سال گذشته کشورمان در مواجهه با علوم و فن‌آوری‌های جدید، همواره به شیوه انفعالی برخورد کرده است و قبل از آن که بتوانیم از مواهب و ثمرات مثبت این فن‌آوری‌ها بهره مند شویم، لطمه‌های منفی رشد این فن‌آوری‌ها دامنگیرمان شده است در حالی که در چند سال گذشته برخورد مناسب دولت با فن‌آوری‌اطلاعات و ارتباطات توانست ثمرات و مواهب مثبت رشد این علوم را نصیب مردم و کشور گرداند.
هدف از برگزاری سمپوزیم بین‌المللی مخابرات ‪ ،۲۰۰۵‬تبیین برنامه‌های توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دربرنامه‌چهارم توسعه‌اقتصادی و روشنگری در زمینه دستیابی به خدمات تجارت،آموزش، بهداشت والکترونیک در کشور عنوان شده است.
این سمپوزیم به مدت سه روز در شیراز به کار خود ادامه خواهد داد.

  • ۸۴/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">