ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سونی تاکسی اینترنتی تاسیس کرد

| چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ژاپنی سونی امروز به‌صورت رسمی نرم‌افزار تاکسیرانی آنلاین جدید خود را در توکیو معرفی کرد. سرویسی که فعلا تنها در ژاپن عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این برنامه تاکسی‌رانی آنلاین جدید S.Ride خوانده می‌شود که سونی می‌گوید حرف S در نام آن از ابتدای سه واژه «Simple» به معنی ساده، «Smart» به معنای هوشمند و «Speedy» به معنی سریع گرفته‌شده است. این سرویس تاکسی‌رانی توسط شرکت « Minna no Taxi» (که نام آن به معنی تاکسی برای همه است) عرضه خواهد شد که در واقع حاصل سرمایه‌گذاری مشترک سونی و چندین شرکت تاکسی‌رانی ژاپنی است. S.Ride برخلاف سرویس‌هایی مثل اوبر یا لیفت، یک سرویس هم‌سفری آنلاین نیست. یعنی در آن سوار خودروهای شخصی که به‌عنوان تاکسی تردد می‌کنند، نمی‌شوید. این برنامه در حقیقت یک سرویس درخواست آنلاین تاکسی‌های رسمی است. بیشتر سرویس‌های هم‌سفری آنلاین در ژاپن یا ممنوع هستند یا با محدودیت‌های فراوانی در تردد مواجه هستند. سال پیش شرکت اوبر گفت که در مراحل پایانی توافقی با یکی از شرکت‌های تاکسیرانی ژاپنی است.
توافقی که راه ورود بزرگ‌ترین شرکت تاکسی‌رانی آنلاین دنیا را به این کشور هموار خواهد کرد. این شرکت البته پنج سال پیش برای اولین بار سرویس‌دهی خود در توکیو را آغاز کرده بود اما سرویس‌های عرضه‌شده توسط اوبر به موارد خاصی محدودشده بود و هزینه بالایی هم داشتند. این شرکت خصوصاً پس از عقب‌نشینی از بازار چین و روسیه، در تلاش است تا جای پای محکمی در بازار بزرگ تاکسی‌رانی ژاپن برای خود باز کند. در چنین شرایطی اقدام سونی برای تأسیس یک سرویس تاکسیرانی جدید درون ژاپن را می‌توان تلاش جدیدی برای به چالش کشیدن حضور اوبر در ژاپن تلقی کرد.
به گفته سونی، این سرویس جدید به سیستم هوش مصنوعی مجهز است که می‌تواند با پیش‌بینی افزایش یا کاهش درخواست‌ها در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز تاکسی‌ها را در مناطق مختلفی مستقر کند تا زودتر به درخواست‌ها پاسخ دهند. شایان‌ذکر است مدیرعامل جدید شرکت سونی که از آوریل گذشته کار خود را در این شرکت شروع کرد، تلاش دارد تا با دور کردن این شرکت از بازار سنتی سخت‌افزار به سمت فروش محتوا و عرضه سرویس‌های نرم‌افزاری حرکت کند. ضمناً سونی می‌گوید فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضه این نرم‌افزار در خارج از ژاپن ندارد.

  • ۹۸/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">