ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا روز جمعه علیه ۹ شهروند و یک شرکت ایرانی بابت تلاش برای هک سامانه‌های کامپیوتری صدها دانشگاه آمریکایی و بین المللی و انجام حملات سایبری به نیابت از حکومت ایران علیه ده‌ها شرکت و مرکز خصوصی و دولتی در آمریکا، اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات سایبری ایران بیش از ۳۱ ترابایت اطلاعات آکادمیک و دارایی‌های فکری و معنوی از ۱۴۴ دانشگاه در آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در ۲۱ کشور دیگر به سرقت رفته است.

راد روزنستاین معاون وزیر دادگستری آمریکا نیز در یک نشست خبری در واشنگتن با بیان این که «متهمان اکنون از دست عدالت فراری هستند،» هشدار داد در صورت سفر این افراد به بیش از ۱۰۰ کشور خارجی، ممکن است بازداشت و به ایالات متحده مسترد شوند.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حساب‌های ایمیل بیش از صد هزار استاد در دانشگاه‌های ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در حملات سایبری ایران به سرقت رفته، که اطلاعات مربوط به حدود هشت هزار نفر از آنها در معرض خطر افشا قرار گرفته است.

بیانیه وزارتخانه و اظهارات معاون وزیر دادگستری آمریکا همزمان با بیانیه وزارت خزانه داری مبنی بر تحریم ۱۰ فرد و یک نهاد مستقر در ایران بابت دست داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا و متحدان آن و نقض حقوق مالکیت معنوی و سرقت اطلاعات بیان شد.

  • ۹۷/۰۱/۰۳

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">