ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحی شبکه سوئیفت برای ارزهای دیجیتال

| شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

ژاپن رهبری تلاش های بین المللی برای راه اندازی یک شبکه مشابه با سوئیفت را بر عهده گرفته و امیدوار است این شبکه ظرف چند سال آینده راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، قرار است این شبکه بین المللی پرداخت ارزهای دیجیتال از قابلیت‌هایی مشابه با شبکه سوئیفت برخوردار باشد که بانک‌ها از آن برای تبادل پیام و پول استفاده می‌کنند.

هدف اصلی از راه اندازی شبکه یادشده مقابله با پول‌شویی اعلام شده است. زمان دقیق راه اندازی این شبکه مشخص نیست، ولی انتظار می‌رود این کار تنها چند سال به طول بینجامد. ژاپن قصد دارد برای تسریع در این زمینه با دیگر کشورهای جهان همکاری کند.

هنوز مشخص نیست این شبکه چگونه عمل می‌کند. وزارت دارایی ژاپن و آژانس خدمات مالی این کشور قصد دارند ساختار شبکه مذکور را طراحی کنند. ژاپن در این زمینه به طور رسمی اظهار نظر نکرده است. این کشور، اولین کشور جهان است که در سال ۲۰۱۷ قوانینی را برای تبادل ارزهای دیجیتال در سطح ملی وضع کرد.

ارزهای دیجیتال ماهیتی نامنظم و بدون قانون دارند و مشخص نیست آیا این اقدام ژاپن با واکنش مثبت خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال مواجه خواهد شد یا خیر. فقدان قوانینی برای مدیریت ارزهای دیجیتال باعث نگرانی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در سراسر جهان شده است.

  • ۹۸/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">