ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرانسه خواهان دسترسی به الگوریتم های فیس بوک شد

| يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

ساعاتی قبل از دیدار مارک زاکربرگ و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، گزارشی تحلیلی به سفارش دولت فرانسه منتشر شد و بیان داشت که مقامات فرانسوری برای بررسی سیاست های فیس بوک در زمینه مقابله با نفرت پراکنی، به الگوریتم های این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند.
فناوران- این بیانیه به دستور شخص ماکرون تهیه شده است. این گزارش پس از آن تهیه شده که فیس‌بوک به دلیل ناتوانی در حذف سریع محتواهای مربوط به حملات تروریستی در کرایست‌چرچ نیوزلند مورد انتقاد سیاستمداران و عموم مردم واقع شد. در این حملات 50 نفر کشته شدند و ویدیوهای مربوط به این حملات چند روز آنلاین ماند.
ماکرون روز جمعه با زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک دیدار کرد. رییس جمهور فرانسه قصد دارد که در زمینه قانون‌گذاری فناوری نقشی محوری ایفا کند.
زاکربرگ پس از دیدار با ماکرون گفت که نسبت به چارچوب قانونی پیشنهاد شده از سوی فرانسه برای پلاتفرم‌های آنلاین خوشبین است.
وی گفت: امیدوارم که این چارچوب به یک مدل در سرتاسر اروپا تبدیل شود.
این گزارش 33 صفحه‌ای که مدیرسابق روابط عمومی گوگل فرانسه در نوشتن آن همکاری کرده، پیشنهاد می‌کند که نظارت بر فیس‌بوک افزایش یابد و یک نهاد مستقل رگولاتوری برای نظارت بر عملکرد این شبکه اجتماعی در مقابله با نفرت پراکنی شکل بگیرد.
این گزارش همچنین پیشنهاد می‌کند که قوانینی به منظور تحقیقات و جریمه شبکه‌های اجتماعی که در مقابله با محتوای نامناسب مسوولانه عمل نمی‌کنند و از این محتواها کسب درآمد می‌کنند، تدوین شود.

  • ۹۸/۰۲/۲۲

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">