ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرصت 6 ماهه به سایت‌های همسریابی

| يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با تصویب آیین نامه ساماندهی مراکز مشاوره سایتهای همسریابی تنها 6 ماه فرصت دارند تا خود را بر اساس این آیین نامه همسو کنند در غیر این صورت فعالیت آنها غیرمجاز و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر پیشنمازی صبح یکشنبه در نشستی مطبوعاتی که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد با اعلام این خبر گفت: وزارت ورزش و جوانان هم اکنون مجوزی برای ورود به موضوع سایت های همسریابی ندارد اما با تصویب آیین نامه مراکز مشاوره که هم اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است این سایتها تا 6 ماه فرصت دارند تا فعالیتهای خود را همسو با این آیین نامه کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره همکاری این وزارتخانه با وزارت ارشاد و پلیس فتا گفت: تا زمان تصویب آیین نامه وزارت جوانان اجازه ورود به این موضوع را ندارد و هنگامی که این وزارتخانه فعالیت سایت های مجاز را اعلام می کند مردم می توانند به راحتی سایت های غیرمجاز را تشخیص دهند.

پیشنمازی با اشاره به برگزاری هفته ملی ازدواج در روز بیست و ششم مهرماه گفت: امسال هفته ورزش و ازدواج با یکدیگر تقارن پیدا کرده که ما تقارن این دو هفته را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: مراسم هفته ازدواج که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است به صورت همزمان از بیست و ششم مهرماه تا دوم آبان ماه در تهران در سالن حجاب و سایر استانها در قالب جشنواره و نمایشگاه سراسری برگزار می شود.

به گفته رئیس ستاد هفته ازدواج، امسال در روز ازدواج با همکاری دادگستری هیچ طلاقی ثبت نخواهد شد همچنین در جشنواره ازدواج از خادمین امر مقدس ازدواج در بخش های دولتی و همچنین خصوصی تقدیر به عمل خواهد آمد.

پیشنمازی ضمن اشاره به ماده 43 قانون پنج ساله توسعه در خصوص اعتبار بخشی به مراکز مشاوره ازدواج توضیح داد: آیین نامه پیشنهادی ساماندهی مراکز مشاوره در آذرماه 90 به تصویب وزارت ورزش و جوانان رسید و در دی ماه همان سال به دولت ارسال شده و تاکنون نیز 20 جلسه برای تصویب آن تشکیل شده است و در آینده نزدیک این آیین نامه به تصویب دولت خواهد رسید.
راه اندازی پورتال خانواده بانشاط

وی ادامه داد: همچنین وزارت جوانان در صدد است پورتال خانواده بانشاط را به منظور ایجاد زمینه هایی برای شادابی خانواده با بهره گیری از مخاطبان جوان راه اندازی کند.

پیشنمازی افزود: همچنین مهندسی جشن های دینی به ویژه بحث ازدواج را در دستور کار خود قرار داده و شاهد تعاریف جدیدی در این حوزه خواهیم بود.

وی مشارکت در تولید فیلم و سریال های خانوادگی را برای تبلیغ ازدواج آگاهانه در دستور کار وزارتخانه قرار داده ایم.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت جوانان از ارائه طرح سامانه ملی جوانان خبر داد و گفت: در این طرح امکانات کشور و دستگاههای مختلف برای پشتیبانی جوانان و تحلیل اطلاعات در فرآیند ازدواج را شناسایی خواهیم کرد.

پیشنمازی به تهیه بسته پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: در این بسته دولت مکلف است مسکن ارزانقیمت به جوانان در شرف ازدواج دهد و قرار شده که یک سوم مسکن مهر در اختیار جوانان قرار گیرد. همچنین پوشش بیمه ای برای مشاوره ازدواج اولویت استخدام افراد در دستگاهها ، تسریع در حذف ضامن برای وام ازدواج از دیگر بندهای بسته پیشنهادی به دولت است.
تصویب طرح پشتیبانی از کارکنان و فرزندان آنها در امر ازدواج

وی با اشاره به جلسه چهل و هشتم ستاد ملی ساماندهی ازدواج گفت: در این جلسه طرح تسهیل ازدواج کارکنان و پشتیبانی از فرزندان آنها در امر ازدواج به تصویب رسیده است که بر اساس آن هدیه 30 میلیون ریالی و تسهیلات سالن و برپایی ازدواج به آنها داده می شود.

پیشنمازی ادامه داد: تمامی دستگاهها بر اساس ماده 41 قانون پنجم توسعه موظف به ساماندهی جوانان شده و قرار است در بودجه پیشنهادی 92 بودجه ای برای دستگاهها به منظور ساماندهی امور جوانان پیش بینی شود؛ بنابراین تمامی دستگاهها می توانند با بهره گیری از این بودجه تسهیلات ازدواج کارکنان را به آنها اختصاص دهند.

رئیس ستاد جشنواره پیوند آسمانی از رویکردهای بومی اسلامی در مراکز مشاوره خبر داد و گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا مشاوران در مراکز مشاوره ازدواج بر اساس رویکردهای بومی و اسلامی به مخاطبان خود خدمات ارائه دهند.
وی ادامه داد: معیارهای این رویکردها با تشکیل کارگروهی با عضویت وزارت علوم، ورزش و جوانان، نمایندگان حوزه علمیه مشخص و پس از تصویب به مراکز مشاوره ابلاغ می شود.

پیشنمازی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی ازدواج درباره نحوه نظارت بر دفاتر مراکز مشاوره گفت: دفاتر اداره های ورزش و جوانان در استانها کارشناسان گروه های علمی و تخصصی همچون نظام روانشناسی و نظارت عمومی مردم از جمله راههای نظارت بر مراکز مشاوره ازدواج است.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره چهار شرط بانک مرکزی برای افزایش وام دو میلیونی جوانان و توجیه این بانک گفت: پاسخ این سئوال را مسئولان بانک مرکزی باید بدهند اما تا آنجا که ما در جریان هستیم بانک ها بودجه لازم را برای افزایش وام تمامی متقاضیان ازدواج نداشته و به جای آن به افرادی همچون کسانی که پدر ندارند یا پسرهای زیر 25 سال و یا مهریه های کمتر از 110 سکه تشویقی افزایش وام را می دهند.

پیشنمازی درباره تعداد مراکز مشاوره ازدواج گفت: سازمان ملی جوانان در گذشته به 200 مرکز مشاوره مجوز لازم را داده است که در حال حاضر 150 مرکز مشاوره فعال هستند. البته تصور ما بر این است که در حوزه ازدواج به مراکز مشاوره کمتر از این نیاز است اما تمامی افرادی که می خواهند در حوزه ازدواج مشاوره ارائه دهند می توانند به وزارت جوانان مراجعه کرده و متقاضیان ارائه مشاوره خانوادگی و اجتماعی به سازمان بهزیستی مراجعه کنند .

وی درباره اینکه بسیاری از کارشناسان مشاوره معتقد هستند که سایت های همسرگزینی تنها منجر به درمان موقت بیماری ازدواج می شوند توضیح داد: این اظهارنظرها اگر چه علمی است اما زندگی در کلانشهرها شرایط انتخاب همسر را سخت تر کرده است و قطعا مراکز مشاوره و سایت های همسرگزینی می توانند به جوانان در حوزه ازدواج کنند ضمن آنکه بسیاری از جوانان هستند که قربانی طلاق و یا فوت همسرشان شده و قرار نیست همه این جوانان تا آخر عمر به صورت مجردی زندگی کنند. گاه بسیاری از خانم ها علاقه مند به انتخاب همسر مناسب برای خود بوده که این مراکز مشاوره می تواند بهترین مکان برای آنها باشد ضمن آنکه اعلام ازدواج از سوی خانم خلاف شرع و دین نیست و بسیاری از خانم ها می توانند با دخالت مشاور و مراجعه به سایت های همسرگزینی نسبت به انتخاب همسر مناسب خود برای ازدواج مجدد اقدام کنند.

  • ۹۱/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">