ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک برای ورود به حریم شخصی پول می‌دهد

| چهارشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک به برخی کاربران ناآگاه نوجوان خود 20 دلار در ماه پرداخت می کند تا با استفاده از یک برنامه وی پی ان به نام تحقیقات فیس بوک حریم شخصیشان را نقض کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، فیس بوک به برخی کاربران ناآگاه نوجوان خود 20 دلار در ماه پرداخت می کند تا با استفاده از یک برنامه وی پی ان به نام تحقیقات فیس بوک حریم شخصیشان را نقض کنند.

فیس بوک در صورت اجرای برنامه یادشده می تواند به تمامی داده های ذخیره شده بر روی گوشی کاربران و همین طور جزئیات فعالیت های آنها در وب دسترسی داشته باشد. نوجوانانی که با دریافت تنها 20 دلار برنامه مذکور را بر روی گوشی هایشان اجرا می کنند در عمل به شکل خطرناکی امنیت خود را به خطر می اندازند.

این برنامه نسخه ای به روزشده از برنامه اوناوو پروتکت محسوب می شود که سال گذشته به علت نقض حریم شخصی کاربران از فروشگاه اپل حذف شده بود. تردیدی وجود ندارد که Facebook Research کارکرد مشابهی دارد و کاربران نباید از آن استفاده کنند.

فیس بوک در پاسخ به سوال سایت تک کرانچ که اولین بار وجود این برنامه را افشا کرده، تایید کرده که اپلیکیشن Facebook Research واقعا وجود دارد و از همان امکانات برنامه Onavo برخوردار است. فیس بوک مدعی شده هدف از اجرای برنامه یادشده بررسی عادات کاربران است. این برنامه از سال 2016 در حال استفاده بوده و وجود ان به تازگی افشا شده است. برنامه مذکور برای کاربران 13 تا 35 ساله طراحی شده است.

  • ۹۷/۱۱/۱۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">