ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس بوک جاسوسی با VPN را متوقف کرد

| يكشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک استفاده از یک برنامه وی پی ان اختصاصی به نام اوناوو را برای جمع اوری اطلاعات جزئی از کاربران شبکه اجتماعی خود به علت افشاگری رسانه‌ها کنار گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اکستریم تک، البته سایت این وی پی ان هنوز فعال است، اما لینک به اپلیکیشن‌های تلفن همراه آن برای گوشی‌های اندرویدی و آی او اس حذف شده است.

چند ماه قبل برخی رسانه ها افشا کردند که فیس بوک با دریافت مبالغی از برخی کاربران خود آنها را به نصب یک اپلیکیشن جاسوس بر روی گوشی‌هایشان ترغیب می‌کند که تمامی اطلاعات مربوط به استفاده آنها از گوشی و وبگردی را جمع آوری کرده و برای فیس بوک می فرستد.

فیس بوک بابت نصب این برنامه بر روی گوشی به نوجوانان 13 ساله تا 20 دلار در ماه پرداخت می‌کرد. میزان استفاده از شبکه‌های وای – فای توسط هر کاربر، وب سایت های مورد بازدید، ملیت افراد، نوع شبکه مورد استفاده و دیگر اطلاعات وبگردی و گوشی های هوشمند به همین شیوه توسط فیس بوک جمع آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گرفت.

نکته قابل تامل اینکه اوناوو در ابتدا یک شرکت مستقل در اسرائیل بود، اما فیس بوک آن را در سال 2013 خریداری کرد. پیش از این اپل هم فیس بوک را مجبور به حذف اوناوو از اپ استور خود کرده بود.

  • ۹۷/۱۲/۰۵

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">