ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس بوک حق تشکیک در هولوکاست را پذیرفت

| شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مارک روزکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی شبهات درباره قتل عام یهودیان به دست آلمان نازی (موسوم به هولوکاست) را سانسور نخواهد کرد. وی در با این حال گفت که میزان انتشار این قبیل محتواها را کنترل می کند.
فناوران- زوکربرگ با دفاع از حق کاربران فیس بوک برای انتشار مطالبی در رد هولوکاست، گفت که گمان نمی کند که این کاربران عمدا سعی در وارونه کردن حقیقت دارند.
این سخنان  روز چهارشنبه گذشته در قالب گفت وگوی بنیان گذار فیس بوک با نشریه آنلاین Recode منتشر شد. در این گفت وگو، زوکربرگ همچنین اعلام کرد که قصد دارد به وب سایت راستگرای Infowars اجازه ادامه استفاده از فیس بوک را بدهد. اینفووارز به انتشار مطالبی در رد ماجرای هولوکاست  و انکار وقوع حادثه تیر اندازی در مدرسه سندی هوک معروف است که 20 کشته داشت.
البته زوکربرگ تاکید کرد که شرکتش میزان نشر این گونه مطالب را کنترل می کند.
این سخنان درست در روزی بیان شده که فیس بوک سیاست های تازه ای برای حذف پست های حاوی اطلاعات نادرست و اخبار جعلی اعلام کرده بود.
البته زوکربرگ تصریح کرده که اگر مطالب مرتبط با رد یا تشکیک در هولوکاست و رویدادهای دیگر، به افراد آسیب بزند، مثلا درباره کسی باشد که خودش قربانی هولوکاست یا تیراندازی مدرسه سندی هوک باشد، این مطالب حذف خواهد شد.
البته پس از انتشار این مصاحبه، زوکربرگ مورد حمله و انتقاد گروه های نزدیک به اسراییل قرار گرفت، تا جایی که او ناچار از انتشار بیانیه و توضیح دراین باره شد.
زوکربرگ در این بیانیه نوشت که هرگز قصد نداشته که از افراد انکار کننده هولوکاست دفاع کند. اما برنامه های ما در مقابله با اخبار جعلی، به معنی این نیست که افراد را از اظهارنظر حتی اگر اشتباه باشد، بازداریم.
از سوی دیگر، روزچهارشنبه گذشته، فیس بوک به خبرنگاران گفت که قصد دارد اطلاعات نادرستی را که برای تحریک به آسیب فیزیکی منتشر می شود، حذف کند؛ در حالی که تا پیش از این فقط رتبه این گونه محتوا ها را در فهرست «نیوزفید» به گونه ای کاهش می داد که در صدر فهرست دیده نشوند.
به نظر می رسد یکی از دلایل اتخاذ این سیاست جدید، افزایش خشونت ها علیه مسلمانان سریلانکا بوده است؛ خشونتی که در پی انتشار اطلاعات نادرست درباره مسلمانان در گروه های فیس بوکی سریلانکایی منتشر شد. خشونت ها تا جایی افزایش یافت که دولت سریلانکا در ماه مارس گذشته، به طور موقت فیس بوک را فیلتر کرد.

  • ۹۷/۰۴/۳۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">