ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک در انتظار جریمه‌ای تاریخی

| دوشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک ممکن است به علت بی توجهی و نقض حریم شخصی کاربران خود با جریمه‌ای تاریخی در آمریکا مواجه شود که رکورد جریمه قبلی 22.5 میلیون دلاری گوگل را بشکند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی نت، فیس بوک از سوی دولت آمریکا به نقض تعهدات خود در قبال کاخ سفید و عدم خصوصی نگهداشتن داده‌های شخصی کاربران متهم شده است.

مقامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا می گویند، بی توجهی فیس بوک به این مساله موجب خواهد شد که این شرکت احتمالا مجبور به پرداخت جریمه ای بی سابقه شود. البته این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

در حال حاضر تحقیقات از فیس بوک در این زمینه ادامه دارد. اتهامات علیه فیس بوک در زمینه بی توجهی به حریم شخصی کاربران پس از ان بالا گرفت که مشخص شد شرکت خصوصی کمبریج آنالیتیکا که یک موسسه مشاوره ای انگلیسی است به داده های 87 میلیون کاربر فیس بوک بدون رضایت آنها دسترسی داشته و با تحلیل این داده ها تلاش کرده به ترامپ نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مشاوره بدهد.

منابع مطلع می گویند مبلغ جریمه فیس بوک به طور قطع از 22.5 میلیون دلاری که کمیسیون مذکور در سال 2012 به دلایلی مشابه از گوگل دریافت کرد، فراتر خواهد رفت. فیس بوک پیش از این به علت نقض حریم شخصی کاربران خود در برخی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا هم مجبور به پرداخت جریمه شده است.

  • ۹۷/۱۱/۰۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">