ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک دیگر بهترین محیط کاری جهان نیست

| دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک مدت ها بهترین شرکت جهان بود که می شد در آن کار کرد و در یک محیط کاری بسیار فعال و پویا اشتغال داشت. اما به تازگی مشخص شده که دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد.
ایتنا- فیس بوک جایگاه خود به عنوان بهترین محیط و فضای کاری جهان را از دست داده و دیگر در جایگاه نخست این عنوان قرار ندارد. اما سوال اینجاست که این شرکت در حال حاضر در چه مقامی قرار دارد و چه شرکتی از فیس بوک سبقت گرفته است.
یکی از رویدادهایی که هر سال در ایالات متحده، کانادا و بخشی از اروپا برگزار می شود، رویدادی است که توسط موسسه گلس دور برگزار می شود و طی آن به بهترین کارمندان جوایزی اهدا می شود.
در لیستی که مربوط به صد مورد از بهترین محیط های کاری جهان  در شرکت های بزرگ ایالات متحده بود، فیس بوک از رده اول به رده هفدهم سقوط کرد. 
گفتنی است که این شرکت با وجود جلوتر بودن از گوگل و اپل، نتوانست شرکت هایی مانند لینکدین (رتبه ششم)،In–N–Out Burger  (رتبه سوم) و شرکت مدیریتی  Bain & Company  (رتبه اول) را پشت سر بگذارد و در نهایت از آنها بازماند. فیس بوک موفق شده بود که سه بار به صورت متوالی مقام نخست را از آن خود کند. در حال حاضر ارزش های حاکم بر یک سازمان، نقش بسیار مهمی برای تمام کارکنان و سایر افراد دارد.
فیس بوک شاید هنوز بیشترین میزان حقوق را داشته باشد ولی چیزی که به شکل فزاینده بر فضای سازمان ها حاکم می شود، این است که هرگونه کسب و کار بدون تکیه بر اصول و قواعد اخلاقی به ناچار متوقف خواهد شد. فیس بوک در جهان به محیطی معروف است که تمام ایده آل ها و مسائلی که یک کارمند نیاز دارد را برای او فراهم می‎ کند. از جمله مسائل رفاهی این شرکت، خشکشویی در محیط کار، سه هفته تعطیلات با حقوق، تعمیرگاه دوچرخه و غذای کاملا رایگان است. میانگین حقوق مهندسان نرم افزار در این شرکت حدود 121 هزار دلار است. 
اما در سال جاری میلادی اختلافات و مشکلات زیادی گریبان این سازمان را گرفت. اطلاعات 87 میلیون کاربر گوگل افشا شد. مشکلات سیاسی دامن گیر این رسانه مجازی بزرگ شد و مسائل و شکاف های امنینی میزان رضایت از فیس بوک را تخریب کرد.

  • ۹۷/۰۹/۲۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">