ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قضاوت یک روبات در دادگاه اینترنتی پکن

| شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر
یک دادگاه اینترنتی در پکن برای اولین بار در جهان، کار قضاوت پرونده هایش را به یک روبات سپرد.
این قاضی روباتیک در یک مرکز خدمات دادرسی آنلاین مشغول به کار شده و به کمک هوش مصنوعی کار بررسی پرونده ها را برعهده گرفته است. تمامی مشخصات ظاهری این روبات از یک قاضی زن در یکی از دادگاه ها الگوبرداری شده و همانند یک انسان واقعی دارای صورت، صدا و دست و پا طراحی و ساخته شده است.

همزمان با رونمایی این روبات روباتیک برخی از نظریه پردازان توطئه اعلام کردند:" آخر الزمان هوش مصنوعی فرا رسیده است؛ حال باید دنیا به آرای روبات ها احترام بگذارد".

در همین ارتباط دادگاه اینترنتی و آنلاین پکن با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد: این قاضی روباتیک که توانایی هایش مبتنی بر فناوری، هوشمند سازی و تصویر سازی گفتار و کلمات است ، تنها برای اتمام "کار اصلی و تکراری" مورد استفاده قرار می گیرد. بدین گونه که این فناوری آرای قضات دیگر را در آخرین مرحله از دادرسی مورد واکاوی قرار داده و نظر خود را اعلام می کند.

در حال حاضر دادگاه اینترنتی پکن قصد دارد فناوریهای نوین را برای ارائه خدمات عمومی موثرتر و گسترده تر به کار گیرد. به گفته" ژانگ ون" رییس دادگاه ، ادغام هوش مصنوعی و رایانش ابری با سیستم خدمات دادخواهی، این امکان را برای مردم فراهم می کند تا از مزایای نوآوری های فناورانه در چین استفاده بهینه تری کرده و خدمات باکیفیت تر و دقیق تری را دریافت کنند.

به گزارش ایران گفتنی است اوایل سال جاری میلادی، هوش مصنوعی در یکی از دادگاه های بین المللی شانگهای مورد استفاده قرار گرفت. هوش مصنوعی در این دادگاه بنا به درخواست قاضی یا دادستان عمومی یا وکیل مدافع،  تمامی مدارک مربوط به آن موضوع را بلافاصله اماده کرده و بر یک صفحه نمایش ظاهر می کرد.

  • ۹۸/۰۵/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">