ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبروز نقص فنی در شرکت مخابراتی «اوتو» (O2) انگلیس روز پنجشنبه، دسترسی میلیون ها کاربر از جمله شرکت اتوبوس‌رانی لندن به اینترنت را قطع کرده و منجر به ایجاد هرج‌ومرج شده است.

به گزارش ایرنا، درحالی‌که این روزها استفاده از اینترنت در تاروپود زندگی مردم رخنه کرده است، میلیون‌ها مشترک شرکت «او تو» امروز (پنجشنبه) در حالی روز خود را آغاز کردند که اتصال آن‌ها به اینترنت قطع ‌شده بود.
«او تو» که علاوه بر مشتری‌های خود، به شرکت‌های اسکای موبایل، تسکو موبایل و گیف گف، سرویس اتوبوس‌رانی لندن و دوچرخه‌های شهری خدمات مخابراتی ارائه می‌دهد، می‌گوید که این مشکل از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد پنجشنبه به ‌وقت محلی، در اثر بروز مشکل نرم‌افزاری دریکی از شرکت‌های سرویس‌دهنده رخ ‌داده است.
با این‌حال باگذشت نزدیک به 10 ساعت از این حادثه، مشکل برطرف نشده و این مساله خشم کاربران را در پی داشته است.
گزارش‌ها حاکی است که تابلوی اعلانات شرکت اتوبوس‌رانی لندن که اطلاعات زمان حرکت اتوبوس‌ها در سطح شهر را اعلام می‌کند، در اثر این حادثه از کار افتاده است. همچنین سرویس ارائه دوچرخه‌های شهری نیز که از اینترنت «او تو» استفاده می‌کند غیرفعال شده است.
شرکت‌های تاکسی‌رانی سیال نیز اعلام کرده‌اند که قطعی اینترنت، ارتباط رانندگان با دفتر مرکزی را قطع کرده و سرویس آن‌ها با مشکل مواجه شده است.
اوتو با داشتن 31 میلیون مشترک، دومین شرکت مخابراتی انگلیس به شمار می‌رود. مقام‌های این شرکت اعلام کردند که غیر از اینترنت، ارتباط تلفنی مشترکین برقرار و متخصصین در تلاش هستند تا این مساله را در اسرع وقت رفع کند. بااین‌حال تعداد زیادی از مشترکین که اعتراض خود را به شبکه‌های مجازی کشانده، می‌گویند که تماس تلفنی آن‌ها نیز قطع‌شده است.
برخی رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که هم‌زمان با این حادثه، خدمات تلفن‌بانک «سافت بنک» ژاپن در بخش‌هایی از این کشور نیز قطع‌ شده است. با این‌حال هنوز مدرکی که ارتباط این دو مساله را با یکدیگر ثابت کند وجود ندارد.
در چنین شرایطی دولت انگلیس معمولاً انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه می‌رود و این کشور را مسئول حملات سایبری در انگلیس می‌داند. با این‌حال مقام‌های انگلیسی هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.
مشترکین او تو می‌گویند قطعی اینترنت زیان گسترده‌ای را به کسب‌وکار امروز آن‌ها وارد کرده و خواستار دریافت خسارت شده‌اند.

  • ۹۷/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">