ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در برخی از مدارس چین دانش‌آموزان ملزم به استفاده از لباس فرم هوشمند مجهز به دستگاه موقعیت‌یاب هستند تا فعالیت‌هایشان کنترل شده و از چرت زدن آنان جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، مدارس چین لباس فرمی را طراحی کرده‌اند که به تجهیزات ردیابی مجهز است و می‌تواند موقعیت مکانی دانش آموزان را کنترل کرده و از فرار کردن آنان از مدرسه جلوگیری کند.

این لباس‌های فرم هوشمند که در رسانه‌های اجتماعی این کشور مورد انتقاد قرار گرفته، زمان و تاریخ حضور دانش‌آموزان در مدرسه را ثبت می‌کند. همچنین والدین می‌توانند با استفاده از نرم افزار گوشی همراه خود، ویدئوهای کوتاهی را از وضعیت فرزندشان در مدرسه مشاهده کنند.

در حال حاضر ۱۱ مدرسه در استان گوئیژو در جنوب‌غرب چین دانش‌آموزان خود را به استفاده از این لباس‌های فرم ملزم کرده‌اند. درصورتیکه دانش‌آموز از حضور در مدرسه خودداری کند یا بدون اجازه از مدرسه خارج شود والدین و معلم او پیام هشداری دریافت کرده و از موضوع  اطلاع پیدا می‌کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین در صورتیکه دانش‌آموز سر کلاس به خواب برود زنگ هشدار به صدا درمی‌آید.

  • ۹۷/۱۰/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">