ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت امور خارجه آمریکا از تمام متقاضیان ویزای این کشور می خواهد اطلاعات دیجیتال خود شامل نام کاربری در شبکه های اجتماعی، شماره موبایل ها و آدرس های ایمیل قدیمی را ارایه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اکنون از متقاضیان ویزای این کشور می‌خواهد نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی، آدرس‌های ایمیل و شماره موبایل‌های قدیمی خود را ارائه کنند. این اقدام با هدف بررسی گسترده مهاجران و افرادی انجام می‌شود که به آمریکا سفر می‌کنند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا این اقدام با بررسی و اصلاح فرم‌های تقاضای ویزا عملیاتی شده است. این سازمان اعلام کرده فرم‌های تقاضای ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی خود را اصلاح کرده است. این فرم‌ها اکنون اطلاعات دیجیتال هر فرد را نیز در بر می‌گیرد که نام کاربری فرد در شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

این تغییر در مارس ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد شده بود و شامل حال تمام ۱۵ میلیون خارجی می‌شود که سالانه درخواست ورود به آمریکا را دارند. البته قبلاً اطلاعاتی مانند نام کاربری فرد در شبکه‌های اجتماعی، سوابق ایمیل و شماره موبایل فقط از متقاضیانی دریافت می‌شد که تحت بررسی دقیق بودند مانند افرادی که به مناطقی سفر می‌کردند که تحت تسلط تروریست‌ها بود.

وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می‌کند جمع آوری اطلاعات اضافی از متقاضیان بیشتر فرایند احراز هویت آنها را تقویت می‌کند.

در فرم‌های جدید ویزای آمریکا علاوه بر تاریخچه فرد در شبکه‌های اجتماعی، از افراد خواسته می‌شود شماره تلفن، آدرس ایمیل و وضعیت سفرهای بین المللی خود طی ۵ سال گذشته را اعلام کنند. همچنین اگر یکی از افراد خانواده فرد در عملیات‌های تروریستی شرکت داشته، باید در فرم جدید ذکر شود.

تنها متقاضیان برخی ویزاهای دیپلماتیک و رسمی از این ملزومات استثنا هستند.

  • ۹۸/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">