ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارگزار معرف شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات با سرمایه 3 هزار و 700 میلیارد تومانی به اندازه 4 شرکت بزرگ کنونی بورس بوده و این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت قبال واگذاری حال و آینده تاریخ خصوصی سازی وارد بورس می شود.

به گزارش فارس، رسول اسکندری مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در جلسه معارفه شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات با سرمایه 3 هزار و 700 میلیارد تومان بزرگترین شرکت دولتی است که در قالب اصل 44 به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد : شرکت مخابرات 5/2 برابر فولاد مبارکه و به اندازه 4 شرکت بزرگ کنونی بورس بوده و این شرکت بزرگترین شرکتی است که در تاریخ خصوصی سازی کشور وارد بورس خواهد شد و بعد از این هم چنین شرکتی با این حجم و اندازه واگذار نخواهد شد.

اسکندری افزود : در حال حاضر گروه مخابرات شامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، 30 شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار است که ارزش دفتری دارایی‌های این شرکت بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان است که استفاده مناسب و مدیریت درست این دارایی‌ها می‌تواند بازدهی قابل قبولی را برای سهامداران در پی داشته باشد.

کارگزار معرف شرکت مخابرات تعداد پرسنل دائم این شرکت در پایان سال 86 را حدود 38 هزار نفر اعلام کرد و گفت : تغییر ساختار نیروی انسانی و توسعه فعالیت‌های شرکت با استفاده از پرسنل فعلی نیز در رشد بازدهی شرکت تأثیر قابل توجهی دارد.

اسکندری ادامه داد : 40 درصد از کل دارایی‌های این شرکت از محل حقوق عمومی تأمین شده که هزینه‌ای را بر شرکت تحمیل نمی‌کند که با توجه به سهم بازار و وفاداری مشتریان ، برای ریزش ودایع در کوتاه مدت انتظاری وجود ندارد.

وی افرود : حاشیه سود خالص این شرکت طبق پیش‌بینی مندرج در امیدنامه حداقل 30 درصد است که با تمرکز بیشتر بر روی خدمات با ارزش افزوده بالاتر و استفاده از تکنولوژی‌های نوین این حاشیه سود قابلیت افزایش دارد.

مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خاتمه گفت : سرمایه‌گذاری در سهام شرکت مخابرات سرمایه‌گذاری در صنعت ارتباطات است زیرا شرکت مخابرات به تنهایی حدود 90 درصد از سهم بازار صنعت ارتباطات کشور را به خود اختصاص داده است.

  • ۸۷/۰۳/۲۲