ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات در 2 قدمی بورس

| سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان خصوصی‌سازی جدیدترین وضعیت عرضه سهام دو شرکت مخابرات و پالایشگاه اصفهان را تشریح کرد و از تسریع عرضه سهام شرکت های جدید در دوران رونق بورس خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات به لزوم رفع دو مورد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت در خصوص کاهش 300 میلیارد تومانی سرمایه این شرکت، باید سرمایه جدید و 3 هزار و 300 میلیارد تومانی شرکت مخابرات در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سود سال 86 شرکت مخابرات که در حال تحقق است باید به تائید سازمان حسابرسی رسیده باشد.

غلامی تصریح کرد: بعد از ثبت سرمایه جدید و EPS سال 86 شرکت مخابرات ، موانع موجود در عرضه سهام بزرگترین شرکت دولتی قابل واگذاری مرتفع خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در برابر این سوال که با توجه به اعلام تاریخ‌های مختلفی برای عرضه سهام شرکت مخابرات، بالاخره واگذاری سهام این شرکت چه زمانی تعیین خواهد شد گفت: واقعیت این است که با توجه به وجود برخی موانع در مدارک و طی مراحل قانونی، زمان دقیق یا تقریبی واگذاری سهام این شرکت را نمی‌توان اعلام کرد و باید تا حصول نتیجه کامل صبر کرد.

غلامی درباره ارزش شرکت مخابرات تصریح کرد: عده‌ایی در گذشته از ارزش 120 هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات سخن می‌راندند که در جواب این عده خاص باید گفت چنین افرادی آیا حاضرند این شرکت را به نصف ارزش‌گذاری و 60 هزار میلیارد تومانی خریداری کنند.

وی ادامه داد: این گونه ارزش‌گذاری ها غیرکارشناسی بوده و قابل استناد نیستند و باید تا مشخص شدن آخرین وضعیت سودآوری و کشف قیمت آن صبر کرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در برابر این مطلب که وضعیت عرضه سهام شرکت پالایشگاه اصفهان به کجا انجامید اظهار داشت: سهام این شرکت مشمول اصل 44 نیز بعد از بازدید کارگزاران و سرمایه‌گذاران و برگزاری جلسه معارفه انجام خواهد شد.

وی افزود: در حالی قرار بود روز پنچ شنبه جاری مراسم بازدید از کارخانه این شرکت به عمل آید که به دلیل سفر احتمالی رئیس جمهور به اصفهان و نبود بیلت این بازدید به روز دیگری موکول شد.

وی ادامه داد: در شرایطی احتمالا" شنبه آینده و شنبه دو هفته بعد( 8 تیر) این اقدام انجام خواهد شد که ممکن است با هماهنگی رئیس سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس، مراسم بازدید از کارخانه پالایشگاه اصفهان هم حذف شود تا با برگزاری جلسه معارفه، روز شنبه 8 تیر سهام این شرکت در بورس عرضه شود.

معاون سازمان خصوصی سازی در برابر این مطب فارس که با توجه به رونق روز افزون بازار سهام چرا از این فرصت در جهت عرضه سهام شرکت‌های جدید استفاده درستی نمی‌شود به فارس گفت: مسئولین سازمان خصوصی نیز در حالی شاهد رونق بورس و افزایش معاملات هستند که به عرضه سهام شرکت‌های جدید اعتقاد راسخ دارند اما به دلیل وجود برخی فشارها و مقاومت‌ها و هم چنین لزوم شفاف‌سازی کامل شرکت‌های جدید، ورود شرکت های جدید با تاخیراتی ناخواسته روبرو می‌شود.

غلامی در خاتمه گفت: امید است با همکاری کامل همه نهادها و ارگان‌ها و مسئولین و مدیران به زودی شرکت‌هایی جدید و مطلوبی وارد بازار سهام شوند و روند واگذاری ها تسریع شود.

  • ۸۷/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">